خلیل‌زاد-مذاکرات-بین‌الافغانی-هر-چه-زودتر-آغاز-شود

نماینده‌ ویژه‌ امریکا برای صلح افغانستان ضمن محکوم کردن حمله‌ی مسلحانه بر فوزیه کوفی، عضو هیأت مذاکره‌کننده‌ی صلح، خواهان تسریع روند صلح و آغاز مذاکرات بین‌الافغانی شد.

به گزارش افغان نیوز: زلمی خلیل‌زاد، فرستادۀ ویژۀ امریکا برای صلح افغانستان، امروز یک‌شنبه(26، اسد) در صحفۀ تویترش با نکوهش حمله بر فوزیه کوفی، عضو هیئت مذاکره کنندۀ جمهوری اسلامی افغانستان از تمامی طرفها خواسته‌است تا روند صلح را سرعت بخشند و هر چه زودتر، مذاكرات میان افغانان را آغاز كنند.

وی افزوده است که که خانم کوفی مدافع قوی برای حقوق زنان افغانستان و عضو مهم هیأت مذاکره‌کننده‌ی دولت افغانستان است و حمله‌ی «ناجوان‌مردانه و جنایت‌کارانه» بر او توسط کسانی صورت گرفته است که به دنبال تأخیر و اخلال در روند صلح افغانستان هستند.

خلیل‌زاد تأکید کرده است که تنها محکوم کردن حمله بر خانم کوفی، کافی نیست و همه طرف‌ها باید روند صلح را سرعت بخشیده و مذاکرات بین‌الافغانی را آغاز کنند.

فوزیه کوفی شام روز جمعه در مسیر شاه‌راه پروان – کابل هدف حمله‌ی مسلحانه افراد ناشناس قرار گرفت و از ناحیه‌ی دست راست زخمی شد.

رییس‌جمهور اشرف غنی، عبدلله عبدالله رییس شورالی عالی مصالحه ملی و شماری از سفارت‌خانه‌های مقیم کابل حمله بر خانم کوفی را محکوم کردند. فرد یا گروهی تا کنون مسئولیت حمله بر خانم کوفی را بر عهده نگرفته است. گروه طالبان دخیل بودن در این رویداد را رد کرده است.

زلمی خلیل‌زاد درحالی خواستار تسریع روند صلح و آغاز مذاکرات بین‌الافغانی شده است که در روزهای اخیر ارگ ریاست‌جمهوری و طالبان یک‌دیگر را به ایجاد موانع در برابر صلح متهم کرده‌اند.

خلیل‌زاد: مذاکرات بین‌الافغانی هر چه زودتر آغاز شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد