طالبان-با-موعظه-صلح-نمی‌پذیرند؛-تدابیر-نظامی-لازم-است

معاون اول ریاست جمهوری در واکنش به حمله مسلحانه بر فوزیه کوفی، می گوید که طالبان تنها با موعظه صلح پذیر نمی شوند و باید تدابیر شدید امنیتی و نظامی اتخاذ شود. زیرا اگر دست طالبان برسد، تمام تیم مذاکره کننده را تیرباران می کنند.

به گزارش افغان نیوز: امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری امروز یک‌شنبه(26، اسد) در صفحه فیسبوک خود نوشته است که «حمله تروریستی به محترمه فوزیه کوفی عضو سابق ولسی جرگه افغانستان و عضو کنونی تیم مذاکراتی جمهوری اسلامی افغانستان با گروه طالبان عمل ضد انسانی و تروریستی طالب است.»

آقای صالح افزوده است که تنها طالب و همفکرانش منافع در خموش سازی صدا و حذف تنوع و رنگارنگی جامعه افغانستان دارند.

به باور معاون اول ریاست جمهوری، اگر این گروه دستش برسد و بتواند؛ تمام تیم مذاکره را همین امروز تیرباران میکند و یا در یک عمل انتحاری نابود می سازد.

وی می گوید که «خبث درونی طالب و دشمنی این گروه با ملت افغانستان خارج از تصور است. از دید آنها جامعه دو قشر دارد طالب و مابقیه که باید از طالب اطاعت کند. بنابراین، تا زمانیکه تفکر قرون وسطایی از ذهن طالبان کم رنگ میشود و از بین میرود زمان زیاد نیاز است و به همین منظور تدابیر شدید و عمیق نظامی و امنیتی افغانستان را به صلح نزدیک می سازد.

صالح در پایان گفته است «طالب تنها با موعظه صلح پذیر نمیشود».

این درحالی است که فوزیه کوفی شام روز جمعه در مسیر شاه‌راه پروان – کابل هدف حمله‌ی مسلحانه افراد ناشناس قرار گرفت و از ناحیه‌ی دست راست زخمی شد.

رییس‌جمهور اشرف غنی، عبدلله عبدالله رییس شورالی عالی مصالحه ملی و شماری از سفارت‌خانه‌های مقیم کابل حمله بر خانم کوفی را محکوم کردند. فرد یا گروهی تا کنون مسئولیت حمله بر خانم کوفی را بر عهده نگرفته است. گروه طالبان دخیل بودن در این رویداد را رد کرده است.

در همین حال، زلمی خلیل‌زاد، نماینده‌ ویژه‌ امریکا برای صلح افغانستان ضمن محکوم کردن حمله‌ی مسلحانه بر فوزیه کوفی، عضو هیأت مذاکره‌کننده‌ی صلح، خواهان تسریع روند صلح و آغاز مذاکرات بین‌الافغانی شده است.

طالبان با موعظه صلح نمی‌پذیرند؛ تدابیر نظامی لازم است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد