خلیل‌زاد-و-عبدالله-بر-پایان-جنگ-افغانستان-تاکید-کردند

رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی و نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان تاکید کردند که با شروع گفتگوها، خشونت‌ها باید کاهش یابد و به نبرد افغانستان نقطه‌ پایان گذاشته شود.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی، دیروز یک‌شنبه(23، سنبله) در دوحه پایتخت قطر گفت: "ممکن است میان دو طرف اختلاف‌ نظرهای زیادی وجود داشته باشد، اما مهم این است که هر دو طرف با حوصله‌مندی گفتگوها را تا یک راه‌حل صلح‌آمیز ادامه دهند."

رییس شورای عالی مصالحه گفت که پرسش اساسی از سوی دو طرف مطرح خواهد شد که زیر چتر چه نوع نظام زندگی مشترک کنند.

او افزود که جنگ راه حل نیست و ادامه خشونت‌ها و افزایش تلفات، تاثیر منفی به روند گفتگوهای صلح بر جای خواهد گذاشت.

در همین حال، زلمی خلیل‌زاد، نماینده‌ی ویژه امریکا برای صلح افغانستان در گفتگو با خبرنگاران ابراز خوشبینی کرده که گفتگوهای رو در رو میان حکومت و طالبان به پایان جنگ بی‌انجامد.

آقای خلیل‌زاد گفته است که حکومت افغانستان و طالبان باید گفتگوهای میان‌افغانان را جدی بگیرند و روی یک فورمول سیاسی برای آینده افغانستان کار کنند.

نماینده‌ی ویژه امریکا برای صلح افغانستان تاکید کرد که امارت اسلامی نه تنها برای امریکا؛ بل برای جامعه‌ی جهانی هم پذیرفتنی نیست.

محمدمعصوم استانکزی، رییس هیات گفتگوکننده حکومت نیز در نشست خبری گفت که این گفتگوها روحیه همکاری را به همراه داشته است، اما هم جنگ و هم صلح غیرمنطقی به نظر می‌رسد.

این درحالی است که گروه تماس هیات حکومت و طالبان پشت درهای بسته با هم نشستی برگزار کرده اند و چارچوب گفتگوهای بعدی بررسی شده است.

خلیل‌زاد و عبدالله بر پایان جنگ افغانستان تاکید کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد