خلیل‌زاد-وارد-گفتگو‌های-صلح-با-مقام‌های-پاکستانی-شد

نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان که دور تازه‌ از سفرهایش را به کشورهای منطقه آغاز کرده‌ بود، پس از چاشت دیروز به پاکستان رسید.

به گزارش افغان نیوز: رسانه‌های پاکستانی گزارش داده‌اند که قرار است زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان با مقام‌های پاکستانی درباره روند صلح گفت‌وگو کند.

خلیل‌زاد در این دور از سفرش نخست به قطر رفت و با ملابرادر، معاون سیاسی گروه طالبان دیدار کرد. پس از آن به هند رفت و با مقام‌های هندی از جمله وزیر خارجه و مشاور امنیت ملی هند دیدار و درباره صلح افغانستان گفت‌وگو کرد.

آقای خلیل‌زاد شب گذشته در حالی‌که در هند به‌سر می‌برد، در تویترش نوشت که در دیدار با ملابرادر درباره سرعت بخشیدن مبادله زندانیان میان حکومت افغانستان و طالبان و پیشرفت در آغاز‪‌ گفت‌وگوهای میان‪‌افغانان‪‌ تاکید کرده‌است.

زلمی خلیل‌زاد هم‌چنان بر کاهش بی‌درنگ خشونت‌ها و برقراری آتش‌بس در افغانستان تاکید کرده‌است.


در همین حال وزارت دولت در امور صلح افغانستان می‪‌گوید که حکومت انتظار دارد با رهایی زندانیان طالبان آتش‌بس تامین شود.

 
ناجیه انوری سخنگوی، وزارت دولت در امور صلح گفت: «افغان‌ها توقوع دارند که آغاز روند آزاد سازی زندانیان، فضایی اعتماد را برای آتش‌بس و آغاز مذاکرات فراهم سازد.»

شهیل شاهین، سخن‌گوی دفتر طالبان در قطر می‌گوید دیروز و امروز ۴۸ نیروی دولتی را که طالبان دربند داشتند در هرات آزاد کرده‌اند.

حکومت افغانستان پیش از این گفته‌ بود که کاهش خشونت و آتش‌بس پیش‌ شرط‌ رهایی زندانیان طالبان است، اما با آن که خشونت‌ها ادامه دارند؛ دفتر شورای امنیت‪‌ ملی گفته‌است که به‌زودی رهایی بخش نخست زندانیان طالبان - ۱۵۰۰ زندانی - از زندان‌های حکومت پایان می‌یابد.

خلیل‌زاد وارد گفتگو‌های صلح با مقام‌های پاکستانی شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد