خلیل‌زاد-پس-از-لغو-مذاکرات-صلح-دوباره-وارد-کابل-شد

نماینده خاص وزارت امور خارجه امریکا برای صلح افغانستان، برای نخستین بار پس از لغو مذاکرات صلح با طالبان وارد کابل شد و قرارست با شماری از سیاسیون و رهبران حکومت وحدت ملی دیدار و گفتگو نماید.

به گزارش افغان نیوز: سید حامد گیلانی یکی از سیاسیون افغان، شنبه شب در یک تویتی نگاشته است که زلمی خلیلزاد، نماینده خاص وزارت امور خارجه امریکا برای صلح افغانستان و تیم همراهش میزبانی کرده و دو طرف، روی پروسه صلح و انتخابات بحث و گفتگو نموده‌اند.

با این حال، گزارش‌ها می‌رسانند که زلمی خلیلزاد در جریان این سفر، با رهبران حکومت وحدت ملی و برخی سیاسیون دیگر افغان نیز در مورد صلح، دیدار و گفتگو خواهد کرد.

خلیلزاد در حالی به کابل سفر کرده که قرار است تا چند روز آینده، نشست بین‌الافغانی در چین برگزار گردد و گروه طالبان و حکومت افغانستان، برای اشتراک در این نشست، اعلام آمادگی کرده‌اند.

زلمی خلیلزاد، جمعه گذشته در یک نشست چهارجانبه با اشتراک نمایندگان چین، روسیه، پاکستان و امریکا در مسکو نیز اشتراک نمود و در این نشست روی از سرگیری مذاکرات صلح با طالبان، تاکید صورت گرفت.

این درحالی است که سید اکبر آغا، عضو پیشین گروه طالبان در پیوند به نشست صلح که قرار است در چین برگزار شود، به افغان نیوز گفت؛ این نشست نمی‌تواند معضل افغانستان را حل کند.

وی افزود که هیچ گونه تفاوت میان نشست صلح در چین و دو دور نشست که در روسیه دایر شده بود، وجود ندارد و کشور چین می تواند مثل روسیه فقط نقش سیاسی اش را بازی کند.

خلیل‌زاد پس از لغو مذاکرات صلح دوباره وارد کابل شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد