نگرانی-ارگ-از-خطرها-و-پیامدهای-توافق‌نامه-امریکا-و-طالبان

سخنگوی ارگ ریاست جمهوری خواهان وضاحت در سند توافق امریکا با طالبان شده و گفته است که نگرانی اصلی حکومت، چگونگی جلوگیری از خطرها و پیامدهای توافق‌نامه صلح می باشد.

به گزارش افغان نیوز: صدیق صدیقی، سخنگوی ارگ ریاست جمهوری امروز چهارشنبه(13، سنبله) در صفحه تویترش نوشته است که نگرانی اصلی حکومت در توافق‌نامه صلح امریکا با طالبان، چگونگی جلوگیری از خطرها و پیامدهای آن است. وی خواهان وضاحت در سند توافق امریکا با طالبان شده است.

وی گفته است که حکومت افغانستان از هرگونه پیشرفت هایی در پروسه‌ی صلح حمایت می کند که منجر به تامین صلح پایدار و ختم جنگ در افغانستان گردد.

اما آقای صدیقی نگاشته است که نگرانی اصلی حکومت افغانستان در تفاهم‌نامه‌ امریکا با طالبان، در این است که از پیامدها و خطرات ناشی از آن چگونه جلوگیری به عمل می‌آید؟

سخنگوی ارگ ریاست جمهوری نگاشته است که مردم افغانستان صلح می خواهند و حکومت افغانستان آغازگر پروسه صلح بوده است.

آقای صدیقی افزوده است که برگزاری لویه جرگه مشورتی صلح، برداشتن شرایط برای گفتگوها و آتش بس سال پار از اقدام های عملی حکومت افغانستان برای آغاز مذاکرات صلح بوده است.

سخنگوی ارگ گفته است: همانگونه که مقام‌های پیشین و سناتوران امریکایی نگرانی‌هایی از پیامدهای این تفاهم‌نامه‌ دارند، حکومت افغانستان نیز نگران است.

در همین حال، شماری از دیپلمات‌ها و سفیران پیشین امریکا با ابراز نگرانی می گویند که اگر ما حمایت خود را از حکومت افغانستان کاهش بدهیم، پیامد آن می‌تواند بازگشت افغانستان به یک جنگ داخلی کامل باشد. زیرا طالبان ضمن اینکه سابقه همکاری با سایر گروه های سیاسی ندارند، به شکل واضح شرایط شان را برای رسیدن به یک توافق صلح اعلام نکرده اند.

این درحالی است که زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان روز دوشنبه با سران حکومت وحدت ملی دیدار کرده بود و جزییات دور نهم مذاکرات صلح امریکا با طالبان را با آنها در میان گذاشت.

نگرانی ارگ از خطرها و پیامدهای توافق‌نامه امریکا و طالبان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد