خلیل‌زاد-کابل-و-اسلام‌آباد-را-به-همکاری-تشویق-می‌کنیم

زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه آمریکا در واکنش به سفر اخیر عمران خان، نخست وزیر پاکستان به افغانستان گفته است که ما از پیشرفت مثبت استقبال کرده و هر دو کشور را به همکاری تشویق می‌کنیم.

به گزارش افغان نیوز: آقای خلیل‌زاد شب گذشته (یک‌شنبه، ۲ قوس) در صفحه توییتر خود نوشت که ما از پیشرفت مثبت در روابط پاکستان و افغانستان استقبال کرده و هر دو کشور را تشویق به همکاری می‌کنیم.

وی تاکید کرده است که در صورت اجرای توافق حاصل‌شده میان دو کشور، فرصتی برای حرکت به سوی پیشرفت در روند صلح و توسعه در منطقه فراهم می‌شود.

به باور نماینده وزارت خارجه آمریکا برای صلح افغانستان، سفر نخست وزیر پاکستان به کابل مانند چشم‌انداز مشترکی که هر دو کشور اعلام کردند، یک گام روشن به جلو است.

خلیل‌زاد به خاطر پیشرفت در مذاکرات افغانستان و پاکستان که روی موضوعات چشم‌انداز مشترک هر دو کشور تاکید دارند، ابراز امتنان کرده‌است.

چشم‌انداز مشترک افغانستان و پاکستان روی موارد چون، جلوگیری از استفاده از خاک هر دو کشور در برابر منافع یکدیگر، حاکمیت فراگیر، روابط قدرتمند مردم-دولت-امنیت و روابط اقتصادی یکپارچه، تجارت و پیشرفت در اتصال افغانستان و پاکستان به آسیای مرکزی تاکید دارند.

نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا برای  صلح افغانستان همچنان از تعهد و تلاش پاکستان برای کاهش خشونت‌ها و آتش‌بس در افغانستان استقبال کرده‌است.

عمران خان، نخست وزیر پاکستان به روز پنج‌شنبه هفته گذشته در یک سفر یک روزه به افغانستان آمد و با رئیس‌جمهور غنی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این سفر یک سند همکاری‌های مشترک در زمینه اقتصادی، امنیتی و تجاری به امضا رسید و نیز توافق دو طرف روی تسریع روند صلح، کاهش خشونت‌ها و برقراری اتش‌بس صورت گرفت.

خلیل‌زاد: کابل و اسلام‌آباد را به همکاری تشویق می‌کنیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد