خلیل‌‌زاد-اشتباهات-گذشته-نباید-مانع-اتحاد-افغان‌ها-شوند

فرستادۀ ویژۀ امریکا برای صلح افغانستان می‌گوید که «اشتباهات گذشته نباید تکرار شوند، افغان ‌ها باید در کنارهم برای یک کشور متحد، آزاد و همه‌شمول،» کار کنند.

به گزارش افغان نیوز: زلمی خلیل‌‌زاد، فرستادۀ ویژۀ امریکا برای صلح افغانستان ناوقت شنبه (۱۰ حوت) در صحفۀ تویترش نوشت؛ پس از سال‌ ها بحران، امریکا توافق صلح با طالبان را امضاء کرد که «افغانستان را در مسیر صلح قرار می دهد» و اهداف امریکا را نیز برآورده می ‌سازد.

خلیل‌زاد افزود؛ تاریخ نشان خواهد داد که افغان‌ ها چگونه از فرصت به دست آمده برای صلح استفاده خواهند کرد.

فرستادۀ ویژۀ امریکا برای صلح افغانستان می‌گوید که «اشتباهات گذشته نباید تکرار شوند، افغان ‌ها باید در کنارهم برای یک کشور متحد، آزاد و همه‌شمول،» کار کنند.

آقای خلیل‌زاد می افزاید: «درس‌هایی برای جهانیان هم وجود دارند که نباید افغانستان را فراموش کنند.»

به گفته خلیل‌زاد؛ امریکا سهم اش را در این باره اجرا خواهد کرد و «جشن واقعی زمانی برگزار خواهد شد که همۀ این اهداف ، حاصل شوند.»

این درحالی است که سرانجام پس از هژده ماه گفتگوها میان امریکا و طالبان، توافق صلح از سوی خلیل زاد و ملابرادر، معاون سیاسی طالبان و فرد شماره دوم این گروه، روز گذشه در یک مراسم ویژه در حضور نماینده‌گان ۳۰ کشور و نهادهای جهانی در هوتل مشهور شیراتون در شهر دوحه، پایتخت قطر، امضا شد.

شماری از آگاهان و شهروندان افغانستان از امضای توافق‌نامه صلح میان طالبان و امریکا استقبال کرده‌اند، اما بسیاری‌ها با بدبینی به آن نگریسته و گفته‌اند که این توافق، هیچ صلحی به دنبال نخواهد آورد و آینده مبهمی درپی خواهد داشت.

خلیل‌‌زاد: اشتباهات گذشته نباید مانع اتحاد افغان‌ها شوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد