خواست‌های-مهم-طالبان-در-نشست-مسکو

نمایندگان طالبان طی نشستی با چهره‌ها و سران احزاب سیاسی افغانستان در مسکو اعلام کردند که حضور نیروهای خارجی، نبود یک نظام اسلامی و قانون اساسی کنونی از موانع اصلی صلح می باشد.

به گزارش افغان نیوز: در نخستین روز نشست مسکو که دیروز، سه‌شنبه( 16 دلو) آغاز شد، جناح‌های گفت‌وگوکننده خواست‌های خویش را در ارتباط به آمدن صلح در افغانستان ابراز کردند.

شیرمحمد عباس استانکزی، رییس هیأت گروه طالبان در این نشست، گفت که صلح یکی از نیازهای اولیه هر جامعه است، اما در افغانستان با موانعی روبه‌رو است. آقای استانکزی افزود که حضور نیروهای خارجی، نبود یک نظام اسلامی و قانون اساسی کنونی از موانع اصلی صلح در افغانستان است.

 وی از جانب دیگر گفت که برای اعتمادسازی و شروع مذاکرات صلح، باید نام‌های سران و اعضای این گروه از فهرست سیاه حذف و زندانیان این گروه آزاد شوند. او ایجاد یک دفتر رسمی برای گروه طالبان و توقف تبلیغات منفی در برار این گروه را از دیگر پیش‌شرط‌های گروه طالبان برای آغاز مذاکرات صلح عنوان کرد.

رییس هیأت گروه طالبان در نشست مسکو در باره قانون اساسی کنونی افغانستان گفت، «این قانون از روی قوانین غربی کاپی و توسط غربی‌ها بر مردم افغانستان تحمیل شده است و از این رو این قانون برای آن‌ها اعتبار ندارد.» آقای استانکزی تأکید کرد که گروه طالبان طرف‌دار قانون اساسی است که بر بنیاد دین اسلام و ارزش‌های افغانی تدوین شود و عدالت اجتماعی را تضمین کند. او هم‌چنان افزود که گروه طالبان به فکر انحصار قدرت، پس از خروج نیروهای خارجی از افغانستان نیست و در مشوره با افغان‌ها یک نظام اسلامی‌را در این کشور مستقر خواهد کرد.

شیرمحمد عباس استانکزی از جانب دیگر گفت که گروه طالبان در آینده در امور داخلی هیچ کشوری دخالت نخواهد کرد و از کشتار افراد ملکی و کشت کوکنار و قاچاق مواد مخدر در افغانستان نیز جلوگیری خواهد کرد.

خواست‌های مهم طالبان در نشست مسکو

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد