خواهش-آریانا-از-بایدن-زنان-افغان-را-فراموش-نکنید-

آریانا سعید، آوازخوان مشهور کشور، پیروزی جو بایدن، رییس جمهور امریکا را تبریک گفته و ازی وی خواهش نموده که افغانستان و خصوصاً حقوق زنان افغان را فراموش نکند.

به گزارش افغان نیوز: جو بایدن، چهل‌وششمین رییس‌جمهور ایالات متحده‌ی امریکا و کامالا هریس، معاون او سوگند وفاداری یاد کردند.

ساعاتی پس از برگزاری مراسم تحلیف جو بایدن، چهل و ششمین رییس جمهور امریکا در کاخ سفید؛ آریانا سعید، آوازخوان مشهور افغانستان، پیروزی وی را تبریک گفت.

خانم آریانا در صفحه رسمی فسبوک‌اش خطاب به بایدن نوشت: "لطفاً افغانستان و خصوصاً حقوق زنان افغان را فراموش نکنید."

این آوازخوان مشهور افغان در سال ۲۰۰۱۸ گفته بود که پنج روحانی افراطی در افغانستان او را تهدید به مرگ کرده‌اند.

همچنان در سالهای قبل، به دنبال کنسرت آریانا سعید در پاریس نیز غوغای در شبکه‎های اجتماعی بر پا شد. شماری از طرز لباس پوشیدن وی حمایت کردند و شمار دیگر آریانا سعید را به خاطر لباسش مورد انتقاد قرار دادند.

وی در واکنش به انتقاد مردم، لباس‌اش را آتش زد و گفت؛ موضوعات مهم و ضروری در افغانستان وجود دارد که مردم باید بیشتر به آن تمرکز داشته باشند.

از سوی هم، را اندی وارکنیس، ناظر و عضو ارشد گروه بین‌المللی بحران گفته که ممکن است افغانستان برای حکومت جدید آمریکا چندان مهم نباشد. 

وی در گفت‌وگو با شماری از هم‌کاران نزدیک و مشاوران جو بایدن دریافته است که افغانستان در میان ۱۰ اولویت آمریکا جای ندارد.
این درحالی است که شماری از آگاهان سیاسی به این باورند که افغانستان در سیاست خارجی آمریکا از جای‌گاه مهمی برخوردار است.

خواهش آریانا از بایدن: زنان افغان را فراموش نکنید!

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد