مهلت-به-پایان-رسید؛-شهر-باید-منظم-شود

معاول اول ریاست جمهوری خطاب به تابوت فروشان، مالکین بلندمنزل‌ها و دست‌فروشان گفت که مهلت به پایان رسیده و با ایجاد نظم در سطح شهر وقار خود و شاروالی را تحکیم بخشند.

به گزارش افغان نیوز: امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری امروز پنج شنبه(6، قوس) به سلسله نشست‌های "شش نیم صبح" در صفحه رسمی فسبوک اش از اقدام شاروالی کابل مبنی بر مواد ساختمانی اضافه در سرک به دیده آشغال قابل انتقال نه بلکه جرم تلقی می‌شود، حمایت کرد.

وی گفت: پس ازین هر مالک منزل که مواد ساختمانی اضافی  و تخریبی را در سرک اندازد و توقع داشته باشد شاروالی انتقال دهد، اشتباه کرده است. بنابراین، مالک منزل وادار خواهد شد تا آشغال را انتقال دهد؛ در غیر آن شاروالی پول انتقال آنرا ازمالک خانه حصول خواهد کرد.

به باور صالح؛ نمونه‌های این کار شجاعانه در روز های اخیر باعث بلند رفتن اخلاق شهری و تحکیم حس مسوولیت در بین بلند منزل دارها شده است.

آقا صالح گفت که آزاد سازی ساحه لیسه مریم در اعلامیه روز شنبه گنجانیده خواهد شد. مهلت به پایان رسیده است و بر طبق مذاکرات انجام شده، دست فروشان باید نصف سرک را رها کنند و با ایجاد نظم هم وقار خود و هم وقار شاروالی را تحکیم بخشند.

معاون اول ریاست جمهوری می‌گوید: نود درصد تابوت فروشی‌ها اموال شان را در داخل دکان انتقال داده اند اما اصلاح لوحه‌ها و نوشتن خدمات تدفین هنوز کمتر از چهل درصد تطبیق گردیده است.

صالح همچنان تاکید داشت؛ برخلاف گذشته‌ها که پولیس دنبال هر ساختمان بلند سرگردان بود، اکنون از ۴۵۰ بلند منزل غیرقانون، کار ساختمان ۳۰۰ باب  تنها با رسیدن مکتوب ریاست تحقیقات جنایی و شاروالی کابل توقف یافته و در ارتباط به ۱۵۰ دیگر آن کار جریان دارد.

به گفته وی: پولیس نباید دنبال بلند منزل ها بگردد؛ زیرا این مسله بحث امنی نیست بلکه بحث تطبیق قانون شاروالی و مسله ایست که باید از طرف ریاست تحقیقات جنایی و  با توسل به ابزار نرم دولت پیگیری گردد.

معاون  اول ریاست جمهور گفت که مطابق به استراتیژی اقدام در چوکات میثاق امنیتی باید استفاده از قوت نرم تا هشتاد درصد بالا برود  و استفاده از ابزار سخت و قهریه  به بیست درصد کاهش پیدا کند.

مهلت به پایان رسید؛ شهر باید منظم شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد