دادستانی-به-۴۱-هزار-پرونده-جرمی-رسیدگی-کرده-است

دادستانی کل کشور می‌گوید که در سال جاری به ۴۱ هزار‌ پرونده جرمی رسیدگی نموده که از‌ این میان ۱ هزار و ۸۰۰ پرونده آن مربوط فساد اداری می‌شود.

به گزارش افغان نیوز: محمد فرید حمیدی، دادستان کل امروز( پنج‌شنبه، ۹ دلو) در برنامه حساب‌دهی دولت به ملت گفت که امسال به ۱ هزار و ۸۰۰ پرونده فساد رسیدگی شده است که از این میان ۲۶۰ پرونده آن جرایم سنگین فساد اداری بوده که مقام‌های بلند پایه دولتی تا سطح معین ادارات در آن دست دارند. 

آقای حمیدی افزود که امسال به ۲ هزار و ۲۹۰ قضیه خشونت علیه زنان در مرکز و ولایت‌های کشور و ۲ هزار و ۳۱۰ پرونده تخلف کودکان رسیدگی صورت گرفته است. 

او همچنان تاکید کرد در جریان امسال به ۶ هزار و ۳۵۹ پرونده جرایم علیه امنیت داخلی که شامل تروریزم نیز می‌شود رسیدگی شده است و در بخش اختطاف به ۴۸۷ پرونده رسیدگی شده که در پیوند به آن نزدیک به ۹۰۰ نفر بازداشت گردیده اند. 

به گفته دادستان کل، به ۱ هزار ۳۱۸ پرونده مواد مخدر در جریان امسال رسیدگی شده است که ۱ هزار ۱۷۳ پرونده آن قضیه سنگین مواد مخدر و در پیوند به آن ۱ هزار ۲۷۲ تن بازداشت شده اند. 

او گفت که امسال به ۲ هزار و ۴۶۴ پرونده عسکری و ۲۲ هزار و ۲۸۷ قضیه جرمی مختلف رسیدگی شده است. همچنان به ۲۱ قضیه خشونت علیه خبرنگاران نیز رسیدگی شده است. 

بااین‌حال، شهروندان و آگاهان سیاسی کشور دادستانی کل را در پرونده‌های کلان فساد اداری از سوی مقام‌های دولتی ناتوان دانسته و می‌گویند که این اداره در برخورد با فساد مستقل عمل نمی‌کند بلکه برخورد سیاسی دارد.

دادستانی به ۴۱ هزار پرونده جرمی رسیدگی کرده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد