دارندگان-تذکره-های-تقلبی-در-انتخابات-شناسایی-می-شوند

در روند ثبت نام رای دهندگان امکان استفاده از تذکره های تقلبی وجود دارد، اما حکومت تاکید میکند که این افراد شناسایی شده و آرای شان در انتخابات به شمار نمی آید.

به گزارش افغان نیوز: مجیب الرحمن رحیمیt سخنگوی ریاست اجرائیهt امروز پنج شنبه (30 حمل) در یک نشست خبری در کابل بیان داشت که مردم باید برای استفاده از حق شان در مراکز رای دهی ثبت نام نمایند.

وی گفت که حکومت و کمیسیون انتخابات برای جلوگیری از تقلب گسترده؛ استفاده از شناسنامه های ورقی را در روند انتخابات بهترین گزینه دانستند.

اما به باور ریاست اجرائیه، امکان استفاده از شناسنامه های تقلبی در روند ثبت نام رای دهندگان وجود دارد، به همین دلیل پس از تکمیل رای دهی، دیتابیس کمیسیون انتخابات با ریاست ثبت و احوال نفوس به اشتراک گذاشته می شود، هر فردی که نمبر شناسنامه آن در این ریاست به ثبت رسیده باشد، رای وی به شمار نمی رود.

آقای رحیمی علاوه کرد؛ کسانی که بخواهند از تذکره های تقلبی در انتخابات استفاده کنند، شناسایی شده و به نهاد های عدلی و قضایی معرفی شده و مجازات خواهند شد.

هر فرد به همان مرکزی میتواند رای دهد که در آن جا ثبت نام کرده اند، و این ثبت نام برای چهار انتخابات پیش رو ( انتخابات پارلمانی، شوراهای ولسوالی ها، شوراهای ولایتی و ریاست جمهوری) استفاده می شود.

سخنگوی ریاست اجرائیه علاوه کرد که مردم برای اشتراک در روند انتخابات باید ثبت نام نمایند و در مورد حق رای شان تصمیم اتخاذ کنند.

با این وجود، هنوز 23 ولسوالی کشور ناامن و یا به صورت کامل تحت کنترل مخالفان مسلح است و زمینه ثبت نام رای دهندگان وجود ندارد.

از سوی هم مردم باور شان را نسبت به انتخابات از دست داده و رغبتی برای ثبت نام در این روند ندارند.

دارندگان تذکره های تقلبی در انتخابات شناسایی می شوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد