رییس-کمیسیون-مستقل-انتخابات-بایدمحاکمه-شود

برخی از نمایندگان مجلس می گویند: دیکتاتوری و استبداد، دموکراسی را در افغانستان به چالش کشانده و اگر این روند ادامه یابد، رییس کمیسیون مستقل انتخابات باید محاکمه شود.

به گزارش افغان نیوز: عثمان فراهی، نماینده مردم ولایت فراه در پارلمان، روز دو شنبه(24، ثور) گفت؛ توزیع تذکره کاغذی و نصب استیکر در پشت کاپی های تذکره، زمینه تقلب و تشکیل پارلمان مافیایی را را فرهم می سازد. وی افزود، در صورتیکه رییس کمیسیون مستقل انتخابت از امانت مردم حفاظت نکند، باید به میز محاکمه کشانده شود.

از سوی هم، ناهید فرید، نماینده مردم ولایت هرات افزود؛ با درنظرداشت تهدیدات؛ رییس جمهور غنی برای جلوگیری از تقلب در انتخابات پیش رو هیچ گونه برنامه روی دست نداشته و طرح نصب استیکر یکی از بازی های سیاسی می باشد. وی افزود، دخالت ارگ در امور کمیسیون، استقلالیت آن را به اندازۀ زیر سوال برده که نام کمیسیون مستقل انتخابات باید به کمیسیون وابسته انتخابات تبدیل شود.

چمن شاه اعتمادی، نماینده مردم غزنی می گوید:" ریاست کمیسیون مستقل انتخابات ولایت غزنی به دلیل تهدیدات امنیتی، بیش از ۱۵ روز است که بسته می باشد."

این درحالی است که برخی از کارمندان و کمیشنران کمیسیون مستقل انتخابات به خاطر مداخله حکومت و بی کفایتی این ریاست از سمت اش استعفا نموده اند.

رییس کمیسیون مستقل انتخابات بایدمحاکمه شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد