داعش-از-مخالفان-طالبان-در-افغانستان-سربازگیری-می‌کند

وزارت دفاع امریکا می‌گوید که شاخه‌ی خراسان داعش در پی جذب مخالفان امارت اسلامی طالبان در افغانستان است.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت دفاع ایالات متحدۀ امریکا (پنتاگون) در گزارشی اخیراً اعلام کرده که شاخۀ خراسان گروه دولت اسلامی موسوم به داعش به دنبال جلب و جذب کسانی در افغانستان است که از طالبان آزرده و ناراضی هستند.

به‌گفتۀ پنتاگون، گروه دولت اسلامی موسوم به داعش و شبکۀ القاعده هنوز هم در افغانستان حضور دارند و ممکن است که القاعده به خواست رهبران طالبان، سکوت اختیار کرده باشد.

در این گزارش به حملات داعش در افغانستان و تلاش‌های اشاره شده که از ماه اکتبر سال گذشته در زمینۀ استفاده از فرصت برای جلب‌وجذب مخالفان حکومت طالبان، صورت گرفته است.

توماس وست، نمایندۀ خاص امریکا برای افغانستان در مصاحبه‌ای از مبارزه طالبان با گروه داعش ستایش کرده، اما گفته که طالبان علاقه‌ای به قطع روابط با شبکۀ القاعده ندارند. 

وی همچنان گفته که مذاکرات در مورد القاعده هنوز هم یک آزمون است و امریکا می‌خواهد در مورد اقداماتی مطمئن شود که بر ضد شبکۀ القاعده و داعش صورت می‌گیرد.

به‌گفتۀ تام وست، امریکا می‌خواهد ببیند که در افغانستان هیچ گروه تروریستی به‌شمول طالبان پاکستانی و گروه‌های جیش محمد و لشکر طیبه، فعالیت نمی‌کنند.

در همین حال، دبیر کل سازمان ملل متحد نیز هشدار داده که با وخامت اوضاع در افغانستان، هراس افگنی نه تنها برای امنیت منطقه بلکه برای کل جهان یک تهدید دایمی است. 

او گفته که مبارزه با هراس افگنی و افغانستان، اولویت‌های اصلی همکاری سازمان ملل با نهادهای امنیتی اوراسیا است.

داعش از مخالفان طالبان در افغانستان سربازگیری می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد