پسر-بن-لادن-برای-دیدار-با-طالبان-به-افغانستان-آمده-است

شورای امنیت سازمان ملل در یک گزارش تحلیلی اعلام کرد که عبدالله، پسر اسامه بن لادن؛ بنیانگذار شبکه القاعده برای دیدار با طالبان به افغانستان آمده‌است.

به گزارش افغان نیوز؛ طبق این گزارش که به تازگی نشر شده، پسر بن لادن برای دیدار با طالبان در ماه اکتبر سال گذشته میلادی به افغانستان سفر کرده‌است.

بی بی سی به نقل از گزارش شورای امنیت سازمان می‌نویسد: پس از شش ماه حکومت طالبان «افغانستان این پتانسیل را دارد که به پناهگاه امن القاعده شماری از گروه‌های تروریستی با منطقه آسیای میانه و فراتر از آن تبدیل شود.»

در گزارش شورای امنیت با اشاره گزارش‌های تایید نشده درباره مرگ ایمن الظواهری؛ رهبر القاعده آمده‌است که پس از تسلط طالبان بر افغانستان این احتمال که محمد صلاح الدین عبدالحلیم زیدان، معروف به سیف العدل، در صورتی که جانشین الظواهری شود، می‌تواند در افغانستان مستقر شود.

در گزارش شورای امنیت سازمان آمده طالبان به طور سنتی مناسبات نزدیک با شبکه القاعده، تحریک طالبان پاکستانی و جماعت انصارالله داشته است.

طبق این گزارش، این گروه‌های تندرو بر این باورند که با به رسمیت شناخته شدن طالبان در افغانستان برچسب «تروریست» از روی آنها حذف خواهد شد.

گفته شده‌است که اعضای این گروه‌ها که آزادانه در افغانستان تحت کنترل طالبان «آزادی تردد بیشتری بدست آورده اند» و امیدوارند که دولت طالبان برای آنها «پناهندگی و گذرنامه فراهم می‌کند که بتوانند به کشورهای جهان سفر کنند.»

در گزارش شورای امنیت سازمان آمده است: سفارت‌های آسیای مرکزی مستقر در افغانستان با نگرانی شاهد اند که چندین رهبر این گروه‌ها آزادانه به کابل سفر کرده اند.»

در گزارش آمده‌است: «شاخه القاعده در شبه قاره هند، به رهبری اسامه محمود و معاون او عاطف یحیی غوری همچنان در ولایات غزنی، هلمند، قندهار، نیمروز، پکتیکا و زابل افغانستان در کنار طالبان علیه دولت سرنگون شده جنگیدند.»

تخمین زده می‌شود که این بخش القاعده «بین ۲۰۰ تا ۴۰۰» جنگجو دارد که عمدتا از کشورهای افغانستان، بنگلادش، هند، میانمار و پاکستان هستند.

در همین حال، در گزارش تاکید شده است که قدرت شاخه خراسان داعش پس از آزادی چندین هزار زندانی، از ۲۲۰۰ تخمین قبلی به ۴۰۰۰ نفر رسیده است.

این گروه مسئولیت خونین‌ترین حملات در افغانستان در شش ماه اخیر را برعهده گرفته است.

این در حالی است که طالبان می‌گویند، داعش در افغانستان «حضور فزیکی» ندارند.

طالبان تاکنون به گزارش تازه شورای امنیت سازمان واکنش نشان نداده است.

پسر بن لادن برای دیدار با طالبان به افغانستان آمده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد