داوودزی-طالبان-به-دنبال-نظام-امارتی-نیستند

رییس دبیرخانه شورای عالی صلح کشور تاکید داشت که طالبان امارت نمی‌خواهند، زیرا مردم افغانستان پیشرفت کرده اند و نظام جمهوری هیچگاه تغییر نمی‌کند.

به گزارش افغان نیوز: محمد عمر داوودزی، رییس دبیرخانه شورای عالی صلح افغانستان امروز سه‌شنبه (14، حوت) طی نشستی به مناسبت بزرگ‌داشت از هشتم مارچ، روز جهانی زن، در کابل گفت که طالبان امارت نمی‌خواهند بلکه با حکومت مشارکت می‌خواهند.

وی علاوه کرد؛ افغانستان زیاد پیشرفت کرده است و نظام امارت طالبان بجای نظام جمهوری اسلامی برای مردم این کشور قابل قبول نیست و نظام جمهوری هیچگاه تغییر نمی‌کند.

داوودزی افزود: اکنون سال حساس و صلح می باشد و حکومت مکلف است از مردم‌اش مشوره بگیرد چنانچه که لوی جرگه نیز به همین خاطر برگزار خواهد شد.

رییس دبیرخانه شورای عالی صلح افغانستان تصریح نمود که لوی جرگه( نشست بزرگان) برای تمدید حکومت و دست کاری انتخابات برگزار نمی‌شود، بلکه فقط برای تصمیم‌گیری در مورد صلح است.

قرار است لوی جرگه مشورتی تا دو هفته دیگر در شهر کابل برگزار شود، اما سید احسان طاهری، سخنگوی شورای عالی صلح افغانستان اخیراً گفته بود که ممکن است به دلیل مناسب نبودن وضعیت هوا لوی جرگه با کمی تأخیر برگزار شود.

این درحالی است که ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان صبح امروز سه‌شنبه(14، حوت) در توییت کوتاهی گفته است که مذاکرات در قطر جریان دارد و نمایندگان شان در این نشست با احتیاط به پیش می‌روند.

آقای مجاهد افزوده است که چگونگی خروج نیروهای امریکایی و عدم استفاده از خاک افغانستان علیه کشورهای دیگر دو موضوع مورد بحث در نشست قطر بوده و خارج از آن تا هنوز روی هیچ موضوعی بحث نشده است.

داوودزی: طالبان به دنبال نظام امارتی نیستند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد