در-تأمین-اهداف-ملی،-تعامل-سازنده-میان-قوای-سه-گانه-یک-اصل-است

معاون رئیس جمهور در مراسم معرفی غلام فاروق وردک بعنوان وزیر جدید دولت در امور پارلمانی، بیان کرد که تعامل سازنده میان قوای سه گانه ضرورت اساسی می باشد.

به گزارش افغان نیوز: غلام فاروق وردک بعنوان وزیر جدید دولت در امور پارلمانی، توسط استاد سرور دانش معاون رییس جمهور، به مسؤلان و کارمندان آن وزارت معرفی شد.

معاون رییس جمهو در برنامۀ معرفی وزیر جدید دولت درامور پارلمانی، ضمن تقدیر از کارکرد وزیر پیشن دولت در امور پارلمانی، بر نقش مؤثر و سازنده آن وزارت در راستای تحکیم رابطه بین دو قوۀ مجریه و مقننه تأکید ورزید.

معاون رییس جمهور ضمن اشاره به اهمیت جایگاه و نقش وزارت دولت در امور پارلمانی من حیث تنظیم کنندۀ روابط بین دو رکن اساسی دولت گفت: هر نظام سیاسی متکی به تفکیک قوا است و تفکیک قوا نحوۀ تعامل بین ارکان سه گانه دولت را تعیین می کند.

استاد دانش انسجام و هماهنگی میان قوای ثلاثه دولت را در شرایط حاضر نهایت ضروری و مؤثر خواند و افزود که تعامل میان حکومت و پارلمان در پیشبرد امور باید براساس میکانیزمی تنظیم شود که اهداف ملی را به صورت عالی تأمین نماید.

معاون رییس جمهور ضمن اشاره به کارکرد گذشته و نقش کلیدی غلام فارق وردک در دیگرادارات دولتی، تصریح کرد که وزارت دولت در امور پارلمانی هم به لحاظ سیاسی و هم به لحاظ تسهیلات لازم اداری در رابطه میان دو قوۀ مقننه و مجریه نقش اساسی دارد.

آقای وردک نیز ضمن ابراز خرسندی از اعتماد هیأت رهبری حکومت و حضور معاون رییس جمهور در این برنامه، گفت که بر اساس هدایات و راهنمایی های رهبری حکومت و درچارچوب قوانین، سعی می کند وظایف خویش را به صورت صادقه در راستای تحقق اهداف ملی انجام دهد.

در تأمین اهداف ملی، تعامل سازنده میان قوای سه گانه یک اصل است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد