مشاور-امنیت-ملی-آمریکا-وضعیت-افغانستان-را-بررسی-میکند

رئیس جمهور آمریکا بیان کرده که برای بررسی وضعیت امنیتی افغانستان، مشاور امنیت ملی کشورش را به کابل میفرستد.

به گزارش افغان نیوز: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در دیدار با ینس استولتبرگ سرمنشی عمومی ناتو گفته که وضعیت امنیتی افغانستان را مشاور امنیت ملی آمریکا بررسی خواهد کرد.

آقای ترامپ دریک نشست خبری روز گذشته در کاخ سفید گفت که او مشاور امنیت ملی خویش را به افغانستان می فرستد تا ببیند چه پیشرفت هایی در افغانستان به دست آمده است.

وی تصریح نمود:" من جنرال مک مستر [مشاور امنیت] را به افغانستان میفرستیم تا دریابد که چگونه ما میتوانیم در کنار افغانها و متحدین ما در ناتو به پیشرفت هایی نایل آییم".

اما هنوز معلوم نیست که چی زمانی مشاور امنیت ملی آمریکا وارد افغانستان خواهد شد.

در همین حال ینس ستولتنبرگ گفت:" ناتو بزرگترین عملیات نظامی را در افغانستان آغاز نمود. صدها هزار سرباز اروپایی و کانادایی دوشادوش با سربازان امریکایی جنگیدند و با قوای امریکایی یکجا در این کشور متحمل قربانی های زیادی گردیدند، تا دستاوردهای حاصله را در این کشور محفوظ بماند".

وی تاکید کرد:" ما باید دستاورد هایی را که در افغانستان به مشکل بدست آورده ایم ، نگه محافظت نمائیم".

این اولین دیدار رییس جمهور امریکا و سرمنشی عمومی ناتو پس از به قدرت رسیدن آقای ترامپ می باشد.

در این دیدار حمله واشنگتن بر پایگاه هوایی سوریه و همچنین تعهد امریکا به پیمان نظامی و مبارزه علیه تروریزم جهانی از جمله موضوعاتی بود که دراین دیدار بحث گردید.

 

این در حالی است که ناامنی ها در کشور افزایش یافته و بر اساس گزارش های مراکز تحقیقی اختلافات درونی نیز در میان رهبران حکومت وجود دارد و این روند، پایه های نظام افغانستان را سست کرده است.

مشاور امنیت ملی آمریکا وضعیت افغانستان را بررسی میکند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد