در-مورد-اصلاح-نظام-انتخباتی-به-توافق-نهایی-رسیدیم-صلح-یگانه-راه-بیرون-رفت-از-بحران-است

داکتر عبدالله عبدلله رئیس اجرائیه کشور با سران اصلاحات و همگرایی گفته است که در مورد اصلاح نظام انتخاباتی با ارگ به توافق نهایی دست یافته است، همچنان در مورد صلح با حزب اسلامی مخالفت ندارد.

به گزارش افغان خبر: داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه کشور روز یک شنبه (28سنبله) با سران تیم اصلاحات و همگرایی نشست مشورتی را در قصر سپیدار برگذار کرد.

در این نشست مشورتی با رهبران ارشد اصلاحات و همگرایی٬ اعضای پارلمان و نخبگان سیاسی کشور٬ در مورد آخرین تحولات سیاسی در کشور بحث گردیده است.

رئیس اجرائیه در این نشست از توافق نهایی در باره اصلاح نظام انتخاباتی خبرداده است.

وی علاوه کرد:" بعد از بحث‌های طولانی و تبادل نظر بالآخره در باره اصلاح نظام انتخاباتی به توافق رسیدیم و این توافق طی فرمانی به زودی اعلان می‌گردد".

همچنان آقای عبدالله در این نشست در باره توافقنامه صلح با حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار به اعضای مجلس توضیح داد.

رئيس اجرائيه افزود:"ما با اصل صلح موافق هستیم و صلح و همدیگر پذیری یگانه راه بیرون رفت از دشواری‌های کنونی است. توافقنامه بعد از مشوره و مذاکره نهایی گردیده و اکنون مسوولیت شورای صلح است تا در باره امضا و اعلان آن تصمیم بگیرد".

در این نشست مشورتی همچنان در باره مذاکرات میان سران حکومت وحدت ملی٬ پیشرفت‌ها و موانع در این زمینه‌ و همچنان توافق احتمالی بالای توزیع تذکره برقی و دیگر موارد بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

قابل ذکر است که دفتر معاونت دوم ریاست جمهوری نیز روز گذشته با نشر خبرنامه‌ی در مورد توشیح قانون جدید انتخابات سخن گفته بود.

بر اساس قانون جدید انتخابات که از سوی رئیس جمهور امضا گردیده است برای کمیسیون مستقل انتخابات صلاحیت داده شده است تا در مورد تعیین حوزه های انتخاباتی تصمیم گیری نماید.

در مورد اصلاح نظام انتخباتی به توافق نهایی رسیدیم/ صلح یگانه راه بیرون رفت از بحران است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد