در-هر-ولایت-یک-زن-به‌عنوان-معاون-والی-تعیین-می‌شود

ارگ ریاست جمهوری می گوید که بر اساس فیصله جدید کابینه، قرار است در تمامی ولایت های کشور، یک زن به عنوان معاون والی تعیین شوند.

به گزارش افغان نیوز: ارگ ریاست‌جمهوری افغانستان در صفحه رسمی فیسبوک‌اش نوشت، کابینه فیصله کرد که «براساس پیشنهاد وزارت امور زنان، هر ولایت دارای یک معاون زن می‌باشد. اداره مستقل ارگان‌های محل، در ایجاد بست‌های متذکره، اقدام نماید».

در همین حال، صدیق صدیقی، سخنگوی رئیس‌جمهوری افغانستان در توییتی نوشت: «ایجاد معاونیت ویژه‌ای زنان در ولایات، به معنای آن نیست که زنان نمی‌توانند والی شوند؛ اما در کنار یک والی زن یا مرد، یک معاون ولایت به گونه‌ی حتمی از قشر زن تعیین خواهد شد».

شایان ذکر است که محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهوری افغانستان در گذشته گفته بود، زمینۀ فعالیت زنان در تمام سطوح دولت فراهم خواهد شد.

این درحالی است که حدود چهار سال قبل، عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی نیز در رابطه با سهم زنان در دولت گفته بود که باید برای هر والی مرد یک معاون زن استخدام شود. در همان زمان، دولت افغانستان و نهادهای حقوق بشری امسال نیز کمپاین ۱۵ روزه منع خشونت علیه زنان را به راه انداختند.

در هر ولایت یک زن به‌عنوان معاون والی تعیین می‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد