در-پی-غیر-متمرکز-ساختن-قدرت-در-کشور-هستیم

دکتور عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه کشور بیان داشته که دیموکراسی و مردم سالاری با استبداد به پیش نمیرود و ما در پی غیر متمرکز ساختن قدرت هستیم.

به گزارش افغان خبر: دکتور عبدالله عبدالله در پیامی به مناسبت بزرگداشت از شخصیت محمد موسی شفیق، نخست وزیر دولت شاهی کشور را آغاز گر دیموکراسی در کشور دانسته است.

در پیام دکتور عبدالله آمده که موسی شفیق برای تنش‌زدایی و دست‌یافتن به صلح و استقرار دایمی در کشور و منطقه به‌حل مشکلات افغانستان با همسایگان با استفاده از راه‌ها و ابزارهای مسالمت آمیز پرداخت.

حل مسئله پیچده و جنجالي آب هلمند با ایران یکی از نمونه‌های بارز ابتکارات موسی شفیق در این راستا به‌شمار می‌رود.

عبدالله گفته که موسی شفیق در دوران کار و صدارت خویش با شاه و شورای‌ملی روابط نیک برقرارنمود و از آزادی مطبوعات در دوران صدارت موسی شفیق می‌توان به‌عنوان یکی از دستاوردهای نیک این دوره یاد نمود.

شفیق صدارت عظمی را به يك نهاد توانمند و قوه محرکه افغانستان به طرف گذار به‌سوی مردم‌سالاری، ثبات و همگرایی و همکاری منطقه‌ای مبدل كرد .

در پیام دکتور عبدالله آمده که مردم آما به اين نتيجه رسيده اند كه  درس‌ها و تجربه‌های تاریخی در فهم واقعیت‌های سیاسی و عینی جامعه و تحولات شگرف نسلی در مرحله کنونی از ما می‌طلبد تا با زمینه‌سازی بسترمساعد برای مشارکت عادلانه و دموکراتیک در سیاست ایجاد گردد.

عبدالله افزوده که در عرصه غیرمتمرکزساختن قدرت، فصل ناتمام مبارزات آزادی‌خواهانه مبارزان دعدالت، آزادی و مردم‌سالاری را در این سرزمین سنگ تمام‌بگذاریم.

باورمندیم که فرصت‌های موجود زمینه و بستر مناسب تحقق این‌خواست‌های مردم‌سالارانه‌ی ملیون‌ها شهروند این سرزمین را در این مرحله فراهم ساخته و ما به‌ عنوان ممثل رأی و اراده جمعی مردم از هیچ‌نوع تلاش برای تحقق این خواست‌ها دریغ نمی‌ورزیم.

 

در پی غیر متمرکز ساختن قدرت در کشور هستیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد