دست-آورد-های-ساله-نباید-قربانی-صلح-شود

شماری از نمایندگان مجلس می گویند که صلح یک ضرورت جدی است و برای تحقق آن باید تمام تلاش بیشر صورت گیرد اما ارزش ها و دست آوردهای ۱۷ ساله مردم افغانستان باید حفظ شود.

به گزارش افغان نیوز: محمد صدیق عثمانی فراهی، نماینده مردم فرا در مجلس، امروز شنبه(24، قوس) گفت که سفر وزرای خارجه کشورهای پاکستان و چین به افغانستان یک اقدام نیک است اما اسلام آباد در عمل خود صادق نیست. بنابراین راه لاجورد می تواند راه بدیل مسیر کراچی باشد تا فشار سیاسی کمتر شود.

آصفه شاداب نماینده مردم فاریاب با ابراز نگرانی می گوید که مردم افغانستان از جنگ خسته شده اند و صلح میخواهند؛ بنابراین امید واریم که بورد مشورتی صلح به جنگ پایان دهد.

عبدالستار درزابی عضور دیگر مجلس نمایندگان گفت: در فاریاب جنگ جریان دارد و شمال کشور با امنی شدید مواجه می باشد. اکنون تعداد زیادی از شهروندان از محل زندگی شان به دلیل ناامنی بیجا شده اند و اگر به آنان رسیدگی صورت نگیرد، شاهد فاجعه خواهیم بود.

صادقی زاده نیلی در این مورد افزود: صلح یک ضرورت جدی ملت افغانستان است و مردم از جنگ خسته شده اند؛ بنابراین صلح باید تحقق پیدا کند و به جنگ جاری در کشور نقطه پایان گذاشته شود.

وی افزود؛ از یک طرف باید اجماع ملی واقعی صورت گیرد تا مردم در پروسه صلح خود شان را شریک احساس کنند و از طرف دیگر باید اجماع منطقه ای نیز در رابطه به صلح افغانستان صورت گیرد، زیرا کشورهای دخیل به دنبال منافع شان هستند و اگر منافع آنها تامین نگردد، هیچ وقت صلح تحقق پیدا نمی کند.

آقای نیلی اظهار داشت که صلح به قیمت نابودی دست آورده های ۱۷ ساله کشور نباشد و باید و با ارزش ها و دست آورد های کنونی حفظ شود.

عبیدالله بارکزی عضور دیگر مجلس نمایندگان گفت: صلح به نفع همه می باشد و باید تمام مردم افغانستان برای تحقق آن تلاش کنند، زیرا از هزاره و پشتون گرفته تا همه اقوام از جنگ خسته شده اند.

  محمد عبدو نماینده مرد بلخ گفت: نشست امروز در رابطه به صلح افغانستان که در ارگ ریاست جمهوری دایر شده است، نتیجه می دهد و مردم افغانستان بعد از سال ها جنگ و ناامنی، صلح را تجربه خواهند کرد.

در همین حال عبدالرووف ابراهیمی، رئیس مجلس نمایندگان نیز تصریح  نمود که صلح یک ضرورت جدی افغانستان است و برای تحقق آن باید تمام تلاش بیشر صورت گیرد اما ارزش های ۱۷ ساله باید حفظ شود.

دست آورد های 17 ساله نباید قربانی صلح شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد