دست‌آوردهای-دو-دهه-اخیر-باید-حفظ-شوند

جبهه اعتماد مردم افغانستان با تاکید بر حفظ دست‌آوردهای دو دهه اخیر از هیئت‌های گفت‌وگوکننده‌ی صلح در قطر خواست تا به آتش‌بس دایمی تن داده و راه مصالحه و گفتگو را ادامه دهند.

به گزارش افغان نیوز: شاه جهان، رئیس جبهه اعتماد مردم افغانستان روزشنبه( 15، قوس ) طی نشستی در کابل گفت که این جبهه با حفظ نظام سیاسی و دستاورد های دو دهه اخیر از روند صلح پایدار حمایت کرده و از هیئت‌های گفت‌وگوکننده‌ی صلح در قطر خواست که هرچه زودتر به آتش‌بس تن داده و راه مصالحه را در پیش گیرند.

آقای شاه جهان بیان کرد که دولت باید خطوط اساسی خویش را در قبال صلح پیش از پیش تعیین و جزئیات آن را با مردم شریک سازد تا ارزش‌های دو دهه اخیر از بین نرود.

وی افزود: دو طرف درگیر جنگ باید از فرصت پیش آمده درست استفاده کنند تا مردم افغانستان به یک صلح پایدار دست یابند. زیرا همه از جنگ و خون‌ریزی خسته شده اند.

شاه جهان همچنان از دست اندرکاران قدرت سیاسی خواست تا به تعصبات قومی، مذهبی در کشور پایان داده و در فرایند تصمیم گیری برای سرنوشت مردم افغانستان تلاش کنند.

رئیس جبهه اعتماد مردم افغانستان از جامعه جهانی خواست که روند صلح را به صورت همه جانبه مدیریت کرده و نگذارد که تجربیات تلخ تاریخ افغانستان یک بار دیگر تکرار و دست‌آوردهای دو دهه اخیر زیرپا شود.

این درحالی است که شورای عالی مصالحه ملی با تاخیر هفت ما، دیروز شنبه با حضور رهبران سیاسی و جهادی به رهبری داکتر عبدالله عبدالله ایجاد و به گونه رسمی افتتاح شد.

محمد یونس قانونی، معاون پیشین ریاست جمهوری در مراسم افتتاح نشست کمیته رهبری شورای عالی مصالحه ملی، پروسه صلح را قضیه ملی خوانده و تاکید کرد که ترکیب کنونی این شورا به دلیل نبود برخی چهره‌های سیاسی و تاثیر گذار ناقص است.

اشرف غنی، رییس جمهور کشور در پایان نشست افتتاح شورای مصالحه ملی گفت که مردم افغانستان خواستار صلح دایمی و ملی اند نه صلح سمتی، تنظیمی و قومی. اما تامین صلح با ثبات و حفظ نظام جمهوری به قربانی مطلق ضرورت دارد.

دست‌آوردهای دو دهه اخیر باید حفظ شوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد