دعوت-سیاف-از-تحریم-کنندگان-لوی-جرگه-مشوتی-صلح-به-این-نشست

سیاف از تحریم کنندگان جرگه مشورتی صلح خواست که در مراسم اختتامیه جرگه اشتراک نموده و حرف هایشان را در لوی جرگه مشورتی صلح مطرح کنند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: عبدالرب سیاف رییس لوی جرگه مشورتی صلح امروز دوشنبه ۹ ثور در این جرگه گفت کسانی که در این جرگه نیامده اند طرفدار صلح در افغانستان هستند اما بعضی نزاکت های سیاسی باعث شده تا از اشتراک در این نشست خودداری کنند.

رییس لوی جرگه مشورتی صلح با بیان این مطلب تصریح میکند که بعضی ها از صلح احساس خطر دارند و فکر میکنند که با آمدن صلح قدرت تقسیم می شود و طالبان دوباره با گرفتن قدرت آرامش و آزادی مردم را از آنان سلب می کنند.

آقای سیاف می افزاید که صلح به معنای تقسیم قدرت نه بلکه برای آرامش، هم زیستی و امنیت است تا مردم به راحتی زندگی کنند.

وی خاطر نشان ساخت که آقای کرزی رییس جمهور پیشین؛ طالبان را برادر و اشرف غنی رییس جمهور فعلی طالبان را مخالفان سیاسی خطاب کرده اند اما هیچ گاه بیگانه و غیر افغان نگفته اند بنا طالبان برادران افغانی هستند و جنگ افغانستان نیز جنگ دو برادر است که این منازعات بین خود افغان ها در چنین جرگه های مشورتی قابل حل است.

آقای سیاف تاکید کرد که صلح آمدنی است و ما حتما صلح را در این کشور حاکم میکنیم چه کسی مخالف آن باشند یا موافق آن.

رئیس لوی جرگه مشورتی صلح بیان کرد که ما جنگ های زیادی را با کشور های قدرتمند جهان تجربه کردیم که هیچ کدام قادر نشدند افغانستان را تجزیه نمایند، اما اختلافات درونی و منازعات قومی این خطر را افزایش میدهد.

آقای سیاف در عین حال خطاب به همسایگان جغرافیایی کشور گفت که خیر و صلاح  شما در امنیت افغانستان است وگرنه ناامنی افغانستان که مانند آتش است شما را نیز نابود خواهد کرد.

به گفته های آقای سیاف مردم افغانستان آغوش دوستی گشوده اند، طالابن باید این  امر را بدانند به روند صلح یک جا شوند. 

قرار است لوی جرگه مشورتی صلح، چهار روز تحت ریاست عبدالرب رسول سیاف یکی از سران سیاسی و عالمان دین ادامه یابد.

دعوت سیاف از تحریم کنندگان لوی جرگه مشوتی صلح به این نشست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد