دوستم-اگر-غنی-اجازه-دهد،-طالبان-را-سرکوب-می‌کنم

مارشال دوستم وعده سپرد که اگر شورای امنیت و رییس جمهور غنی اجازه دهد، طالبان را در صورت ناکامی روند صلح، سرکوب خواهد کرد.

به گزارش افغان نیوز: مارشال عبدالرشید دوستم، رهبر حزب جنبش ملی امروز شنبه(۹، حوت) در مراسمی که به مناسبت برگشت او در کابل برگزار شده بود، گفت که به قوت از صلح حمایت می‌کند و با قاطعیت از نظام و سیستم کنونی نیز دفاع خواهد کرد.

او جنگ نیروهای امنیتی را در برابر طالبان «حلال» خواند و به مردم اطمینان داد که در میدان جنگ پیروز خواهد شد. مارشال دوستم گفت که به مردم اطیمنان می‌دهد که اگر جنگ را خاتمه داده نتوانست، طالبان را شکست می‌دهد.

مارشال دوستم افزود که نیروهای امنیتی و دولت حمایت جامعه جهانی را با خود دارد و باید از امکانات دست داشته برای تأمین امنیت شاهراه‌ها و ولسوالی‌ها استفاده کنند.

او هم‌چنان بر لزوم تقویت اجماع ملی برای صلح تأکید کرد و از رییس جمهور خواست که رهبران سیاسی را دور یک محور جمع کند و از درگیر شدن با مسایل «خرد و ریزه» خودداری شود.

به گفته دوستم، اگر در این مرحله تاریخی «غلفت» شود، همه رهبران سیاسی در برابر تاریخ پاسخ‌گو خواهند بود.

مارشال دوستم تأکید کرد که اگر صلح به نتیجه نرسید باید از فروپاشی وضعیت موجود و نظم حاکم جلوگیری شود. به گفته او، اگر شورای امنیت و رییس جمهور غنی اجازه دهد، طالبان را در صورت ناکامی روند صلح سرکوب خواهد کرد.

وی در این نشست از طالبان انتقاد کرد که به کشتن کودکان، زنان و غیرنظامیان روی‌آورده‌اند.

این درحالی است که مارشال عبدالرشید دوستم در برگشت به پایتخت؛ صبح امروز از سوی محقق و رییس شورای عالی مصالحه‌ی‌ ملی در فرودگاه کابل استقبال گردید.

دوستم: اگر غنی اجازه دهد، طالبان را سرکوب می‌کنم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد