دوسیه‌های-جنایت-طالبان-باید-به-قطر-انتقال-یابند

معاون اول ریاست جمهوری با انتشار عکسی از اعتراف یک تروریست از ملل متحد و سازمان های حقوق بشر خواسته که دوسیه‌های جنایت طالبان راضخیم سازند و مذاکره کننده‌های این گروه را در دوحه با ثبوت‌ها رخ در رخ نمایند.

به گزارش افغان نیوز: امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری، امروز سه‌شنبه(۷، دلو) در صفحه فسبوک‌اش نوشته است که اعتراف تروریستان دستگیر شده در ناحیه چهارم را شنیدم و خواندم. آنها قرار بود یک نفر از اعضای جامعه مدنی را ترور نمایند. 
به گفته وی؛ اسم این شخص را بخاطر محرمیت و احترام به حریم او نشر نمی‌کنیم؛ اما این عضو جامعه مدنی قرار بود یا قرار است که به زودی برای کار هایی به خارج از کشور سفر نماید. 
صالح می‌افزاید: تروریستان وظیفه داشتند که او را هنگام بیرون شدن از منزل ترور نمایند. دستگیر شده‌ها از اعضای گروه تروریستی طالبان هستند و تعلیمات ترور را در یکی از پایگاه های طالبان در ولایت غزنی فراگرفته اند. 
معاون اول ریاست جمهوری می‌گوید که پس از بهره گیری اساسی از اعترافات آنها و به اصطلاح تخلیه اطلاعاتی، چهره ‌ها و داستان آنها را با جزییات با مردم افغانستان شریک خواهیم ساخت. 
صالح می‌افزاید: ادعای شرم آور و بی‌اساس طالبان که ترور افراد ملکی کار آنها نیستند، شباهت به یخی دارد که در گرمای کار اطلاعاتی و پولیسی دولت جمهوری افغانستان آب شده و هیچ گردیده است. 
آقای صالح می‌گوید: حالا وقت آن رسیده است که در پهلوی تشدید کار های کشفی و پولیسی بخاطر جلوگیری از جنایات بیشتر طالبان تروریست؛ ملل متحد و سازمان های حقوق بشر دوسیه جنایت طالب راضخیم سازند و مذاکره کننده های این گروه را در دوحه با این ثبوت ها رخ در رخ نمایند.  

این درحالی است که چند روز قبل، جک سولیوان، مشاور امنیت ملی امریکا به حمدالله محب همتای افغانش گفت که ایالات متحده موافقتنامه با طالبان را بازنگری می‌کند.

از سوی هم، هیأت سیاسی طالبان به رهبری ملا عبدالغنی برادر بر اساس هماهنگی قبلی و به دعوت وزارت خارجه ایران، صبح امروز سه‌شنبه(۷، دلو) وارد تهران شده است.

دوسیه‌های جنایت طالبان باید به قطر انتقال یابند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد