غنی-از-بازنگری-تفاهمنامه-امریکا-با-طالبان-استقبال-کرد

رئیس جمهور غنی از بازنگری تفاهمنامه امریکا با طالبان در پیوند به ارتباط و عدم ارتباط این گروه با سایر تروریستان استقبال کرد.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور در جلسۀ کابینه که بصورت ویدیویی برگزار شده بود، گفت: خانواده‌های شهدای ارگان‌های عدلی و قضایی مانند خانواده های شهدای نیروهای امنیتی و دفاعی مورد توجه قرار می‌گیرند.

وی در مورد صحبت‌های تیلفونی‌اش با صدراعظمان کشورهای استرالیا، کانادا و ناروی و سرمنشی سازمان ناتو معلومات داد و از حمایت های جامعه بین المللی از روند مذاکرات صلح و حفظ دستآوردهای دو دهۀ گذشته، قدردانی نمود.

آقای غنی همچنان از اظهارات مشاور امنیت ملی رئیس جمهور جدید ایالات متحده امریکا مبنی بر بازنگری تفاهمنامه فبروری ۲۰۲۰ امریکا با طالبان در پیوند به ارتباط و عدم ارتباط طالبان با گروه های تروریستی، تمرکز روی کاهش خشونت‌ها و مشارکت معنی دار طالبان در مذاکرات صلح و حمایت امریکا برای محافظت از دست‌آوردهای زنان، رسانه ها و سایر گروه‌ها و اقلیت های افغانستان به‌ عنوان بخشی از روند صلح، استقبال کرد.

همچنان، رئیس جمهور از کمک‌های جامعه بین المللی در عرصه های مختلف ابراز امتنان کرد و از تصمیم کانگرس ایالات متحده امریکا مبنی بر تصویب قانون دفاعی جهت ادامه کمک های آن کشور به افغانستان، استقبال نمود.

اشرف غنی در مورد بازدیدهایش از قول اردوی های وزارت دفاع ملی معلومات ارائه کرد و اطمینان داد که نیروهای امنیتی و دفاعی کشور، آمادگی های همه جانبه در راستای دفع و طرد حملات دشمن در فصل زمستان و بهار سال آینده دارند.

غنی همچنان بر ایجاد دیدگاه و موقف واحد از جانب اعضای کابینه و والیان ولایات غرض تحکیم نظام جمهوریت با استحکام سرتاسری، اتحاد و انسجام مردمی، تاکید کرد.

این درحالی است که جک سولیوان، مشاور امنیت ملی امریکا به حمدالله محب همتای افغانش گفته که ایالات متحده موافقتنامه با طالبان را بازنگری می‌کند.

غنی از بازنگری تفاهمنامه امریکا با طالبان استقبال کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد