دولت-در-ارائه-اطلاعات-پنهان-کاری-می‌کند

کمیسیون دسترسی به اطلاعات می‌گوید که هنوز هم فرهنگ پنهان کاری و برخورد سلیقه‌ای در ارائه اطلاعات در ادارات دولتی وجود دارد.

به گزارش افغان نیوز: عین الدین بهادری، رییس کمیسیون دسترسی به اطلاعات، امروز( دوشنبه، ۳ جوزا) در مراسم تجلیل از هفته"دولت داری باز" گفت که پس از بیست سال هنوز هم فرهنگ معافیت و پنهان کاری در ارائه اطلاعات در ادارات دولتی وجود دارد که باید با آن مبارزه جدی شود.

آقای بهادری گفت که فساد و زد و بندهای سلیقه‌ای، نهادهای دولتی را به شدت آسیب پذیر کرده و باید ادارات دولتی از این معضل بیرون شوند.

به گفته رییس کمیسیون دسترسی به اطلاعات؛ فرهنگ معافیت و مدارا در برابر زورمندان و فاسدان پایان یابد و علیه کسانی‌که در برابر قانون ایستادگی می‌کنند، مبارزه جدی شود.

بهادری از وجود دیوان سالاری کهنه و وقت‌گیر در ادارات دولتی انتقاد کرده و گفت که در برخی از نهادهای دولتی هنوز طی مراحل اسناد قانونی به دلیل عدم استفاده از فناوری، ده روز طول می‌کشد و این امر "دولت داری باز" را آسیب می‌رساند.

وی تصریح کرد که عنصر اصلی "دولت داری باز" مردم است و بدون رضایت مردم دولت داری معنا ندارد. همچنان "دولت داری باز" نیاز به گردش آزاد اطلاعات، دسترسی شهروندان به اطلاعات، سیستم پاسخگو و شفاف در نهادهای دولت دارد که باید تامین شود. در غیر آن، سخن از نظام مردم سالار و دموکراتیک سوال برانگیز است.

این‌ درحالی است که چندی پیش، رییس جمهور غنی اعتراف کرد که بیش از ۵۰ درصد عواید کشور حیف و میل می‌شود.

سرپرست وزارت مالیه هفته پیش در مجلس نمایندگان نیز گفت که بیشتر عواید در گمرک‌ها از سوی کارمندان و افراد زورمند حیف و میل می‌شوند.

دولت در ارائه اطلاعات پنهان کاری می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد