دومین-روز-گفتگوهای-صلح-افغانستان-میان-طالبان-و-آمریکا-در-امارات

نمایندگان آمریکا و گروه طالبان روز گذشته گفتگو های مقدماتی صلح را آغاز کردند و این گفتگو ها امروز و فردا ادامه خواهد داشت.

به گزارش افغان نیوز: پس از انتخاب زلمی خلیلزاد به عنوان نماینده ویژه آمریکا در روند صلح افغانستان، دیروز برای سومین بار نمایندگان آمریکا با گروه طالبان دیدار مستقیم کرده است.

در این اواخر آمریکا ظاهرا با جدیت روند صلح افغانستان را دنبال میکند و گروه طالبان نیز مشتاق گتفگو های مستقیم صلح با آمریکا است.

روز دوشنبه، نمایندگان گروه طالبان با نمایندگان کشور های عربستان، پاکستان و امارات متحده عربی در ابوظبی پایتخت امارات دیدار و گفتگو کردند و در اخیر با زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا نیز دیدار مقدماتی داشتند.

طالبان با نشر اعلامیه یی گفته است که دیدار روز قبل با زلمی خلیل زاد مقدماتی بوده و این دیدار ها امروز و فردا تاریخ 27 و 28 قوس نیز ادامه خواهد داشت.

بر اساس گزارش رسانه های پاکستانی، روز گذشته طالبان در مورد آتش بس شش ماهه، بیرون شدن نیروهای خارجی از افغانستان و شریک شدن در قدرت بحث کردند.

از سوی هم نمایندگان حکومت افغانستان در روند گتفگو های صلح، وارد ابوظبی شده اند و قرار است در جریان این هفته با نمایندگان طالبان، عربستان سعودی، پاکستان، آمریکا و امارات دیدار و گفتگو خواهند کرد.

سلام رحیمی رئیس دفتر رئیس جمهور هیات گفتگو کننده افغانستان را رهبری میکند.

دومین روز گفتگوهای صلح افغانستان میان طالبان و آمریکا در امارات

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد