عبدالله-و-غنی-ﭘﺮوﺳﻪ-ﺻﻠﺢ-ﺑﺎﻳﺪ-ﺗﻮﺳﻂ-اﻓﻐﺎﻧﻬﺎ-رهبری-شود

رهبران حکومت وحدت ملی در دیدار با معاون وزارت خارجه امریکا بر اصل مالکیت و رهبری مذاکرات صلح توسط افغانها تأکید کردند.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی ناوقت روز سه شنبه( ۹ دلو) با خانم الیس ویلز معاون وزارت امورخارجه امریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی در حالی‌که سفیر ایالات متحده وی را همراهی می‌کرد در دفتر کارش در قصر سپیدار ملاقات کرد.

در این نشست خانم ویلز رییس اجراییه کشور را در جریان آخرین تلاش‌ها برای صلح و گفتگو‌ها میان طالبان و نماینده ایالات متحده برای صلح افغانستان قرارداد.

خانم ویلز حمایت کشورش را از برگزاری انتخابات شفاف و با اعتبار برای تحکیم روند مردم‌سالاری در افغانستان ابراز داشت.

رییس اجراییه کشور با قدردانی از تلاش‌های ایالات متحده برای زمینه سازی و تسهیل مذاکرات میان حکومت افغانستان و طالبان و تحقق صلح دایمی در کشور بر اصل مالکیت و رهبری مذاکرات صلح توسط حکومت و مردم افغانستان تأکید کرد.

در همین حا، رئیس‌ جمهور غنی نیز معاون وزارت خارجۀ امریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی را به‌حضور پذیرفت و هردوجانب در مورد پروسۀ صلح به رهبری و مالکیت افغان ها، آمادگی ها برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، مبارزه با تروریزم و استراتیژی ایالات متحدۀ امریکا برای افغانستان و جنوب آسیا، بحث و تبادل نظر کردند.

این درحالی است که زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا برای صلح افغانستان می گوید؛ طالبان به این باورند که اگر با حکومت فعلی بنشینند، پس به این معنیست که به رییس جمهور فعلی امتیاز قایل شده اند.

عبدالله و غنی: ﭘﺮوﺳﻪ ﺻﻠﺢ ﺑﺎﻳﺪ ﺗﻮﺳﻂ اﻓﻐﺎﻧﻬﺎ رهبری شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد