دیدار-اشرف-غنی-با-خانواده-داکتر-تتسو-ناکامورا-در-ارگ

رییس جمهور غنی در دیدار با خانم و دختر داکتر تتسو ناکامورا به نمایندگی از مردم و دولت افغانستان تسلیت خویش را به خانوادۀ نامبرده، مردم و دولت جاپان اظهار داشت.

به گزارش افغان نیوز: در این دیدار که بانوی اول کشور و حمدالله محب مشاور امنیت ملی کشور نیز حضور داشتند، رئیس جمهور غنی گفت که داکتر ناکامورا شخصیت بزرگ و زحمت کش بود که با فعالیت های موثرش در ۲۲ سال گذشته بخش های از ولایات شرقی افغانستان، زندگی مردم را تغییر داده است.

وی افزود که کشته شدن داکتر ناکامورا یک فاجعه بزرگ است و تمام مردم افغانستان ازین رویداد، سوگوار اند.

آقای غنی با اشاره به پروژه های که داکتر ناکامورا آن را به سر رسانیده است، گفت که داکتر ناکامورا کارش را از مداوای مردم در مناطق دوردست افغانستان شروع کرد و در بخش های مدیریت آب، زراعت و ایجاد سیستم آبیاری پروژه های موفق را تکمیل نمود.

غنی شیوۀ کار داکتر تتسو ناکامورا را موفق خوانده، اظهار داشت که او شناخت عمیق از افغانستان و مردم داشت و علاقۀ خاص او نسبت به فقرا او را به یک شخصیت انسان دوست مبدل کرد.

اشرف غنی افزود؛ من افتخار دارم که دو روز را با داکتر ناکامورا سپری کردم و در رابطه به پروژه های او صحبت نمودیم، همچنان برای او تابعیت افتخاری افغانستان و عالی ترین مدال دولتی را اعطا نمودیم.

رئیس جمهور غنی خاطر نشان ساخت که مردم افغانستان داکتر تتسو ناکامورا را به حیث یک شخصیت عظیم افغانستان می دانند و خانوادۀ وی در قلب های مردم افغانستان جا دارد. کار و فکر داکتر ناکامورا در بخش مهار آب ها به قوت دوام خواهد یافت.

او یکبار دیگر به خانواده و مردم جاپان اظهار تسلیت کرد و گفت که به پاس و احترام داکتر تتسو ناکامورا، فردا در مراسم ویژۀ پیکر او مشاعیت خواهد گردید، همچنان پروژه های را که داکتر ناکامورا در شرق افغانستان به خصوص در ولایت های ننگرهار و کنر اجرا کرده است، به نام وی مسمی خواهد گردید. وی افزود که وجیبۀ مردم افغانستان است که اندیشه، کار و یاد داکتر ناکامورا را جاویدان نگهدارند.

رئیس جمهور کشور عاملین کشتن داکتر ناکامورا را دشمنان آبادی، ترقی و پیشرفت افغانستان خواند و گفت که وظیفه قوای امنیتی و دفاعی ماست که عاملین و افرادی را که در ترور داکتر ناکامورا دست داشتند، شناسایی و دستگیر نمایند و در این زمینه هدایات لازم به مسئولین امنیتی داده شده است.

در همین حال، خانم و دختر داکتر ناکامورا از تسلیت و غم شریکی رئیس جمهور کشور و مردم افغانستان قدردانی نمودند و گفتند که از مردم افغانستان بخاطر این که داکتر ناکامورا را به این حد دوست دارند و غمشریکی نمودند، سپاسگزاریم و برای خانواده های پنج همکار افغان او که به شهادت رسیدند، اظهار تسلیت نمودند.

دیدار اشرف غنی با خانواده داکتر تتسو ناکامورا در ارگ

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد