دیدار-امیرخان-متقی-با-هماهنگ-کننده-ویژه-سازمان-ملل

امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه در دیدار با هماهنگ کننده سازمان ملل گفته که حقوق زنان افغانستان در چوکات دستورهای اسلامی تامین شده است.

به گزارش افغان نیوز؛ بر اساس خبرنامه‌ای وزارت خارجه متقی در دیدار با فریدون سینیرلی‌‌اوغلو، هماهنگ‌کننده ویژه و بازرس مستقل سازمان ملل در امور افغانستان گفته است: ما کشور را از کشتار و مظالم نجات و افغانستان را به مکان امن و با ثبات تبدیل کرده‌ایم. 

طبق خبرنامه، در این دیدار متقی خطاب به سینیرلی اوغلو گفته است که طی سال‌های گذشته گزارشگران خارجی حساست‌های کشور ما را درک نمی‌کردند اما؛ اکنون با در نظر داشت تجربه‌ای طولانی که شما دارید، امید است این مشکل رفع شود.

متقی افزوده امیدوار است که آغاز کار شما باعث نزدیکی جامعه جهانی با امارت اسلامی شود.

فریدون سینیرلی‌‌اوغلو، هماهنگ‌کننده ویژه و بازرس مستقل سازمان ملل در امور افغانستان گفته است که جامعه جهانی با پایان جنگ و فساد و تامین صلح‌ و ثبات در افغانستان علاقمند بهبود تعامل با امارت اسلامی است.

سینیرلی اوغلو افزوده است که افغانستان با داشتن موقعیت استراتژیک می‌تواند در تطبیق پروژه‌های بزرگ منطقه‌ای نقش مهمی داشته باشد.

او تصریح کرده که برای تطبیق این پروژه‌ها امنیت در افغانستان اهمیت دارد و دیگر هیچ کسی در اینجا خواستار جنگ نیست.

آقای سینیرلی اوغلو گفته است که البته باوجود این همه، جامعه‌ جهانی بعضی نگرانی‌های هم در افغانستان دارد که نباید نادیده گرفته شود‌.

این در حالی است که سینیرلی‌اوغلو، هماهنگ‌کننده ویژه و بازرس مستقل سازمان ملل در امور افغانستان به‌ تازگی به کابل سفر کرده و روز گذشته با مولوی عبدالکبیر، کفیل ریاست‌الوزرا و سرپرست‌ وزارت امور داخله‌ نیز گفتگو داشته‌ است. 

این نخستین سفر سینیرلی‌اوغلو به‌عنوان هماهنگ‌کننده ویژه سازمان ملل به افغانستان است.

 

 

دیدار امیرخان متقی با هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد