متقی-امریکا-با-امارت-اسلامی-تعامل-مثبت-داشته-باشد

به دنبال اظهارات جو بایدن، رییس‌ جمهور امریکا مبنی بر عدم حضور القاعده در افغانستان، سرپرست وزارت خارجه امارت اسلامی از آن استقبال کرده و گفته که امریکا تازه حقیقت را درک کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ امیرخانه متقی، سرپرست وزارت خارجه روز گذشته (شنبه، ۱۰ سرطان) در گفتگو با شبکه الجزیره افزوده که حالا مسوولیت واشنگتن است تا با امارت اسلامی تعامل مثبت داشته باشد.

متقی گفته است: «امارت اسلامی به هیچ‌کسی اجازه نمی‌دهد که از خاک افغانستان بر ضد دیگر کشورها استفاده کند، ما در دو سال گذشته این را عملاً ثابت کردیم».

او در این گفتگو تصریح کرده که اکنون در کشور ثبات و امنیت سرتاسری تامین شده و از این فرصت باید استفاده خوب صورت گیرد.

عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت امور خارجه نیز روز گذشته در واکنش به سخنان رییس‌ جمهور امریکا گفت که این اظهارات، گزارش اخیر شورای امنیت سازمان ملل در مورد حضور ۲۰ گروه مسلح در افغانستان از جمله القاعده را رد می‌کند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی هم گفته که اظهارات اخیر جو بایدن، رییس‌جمهور امریکا پابندی حکومت سرپرست به تعهد ا.ا را ثابت می‌سازد.

بایدن به‌تازگی گفته است که امریکا از امارت اسلامی برای مبارزه با القاعده کمک گرفته و «امروز حق با او است».

بایدن روز جمعه در پاسخ به پرسشی گفت: «به یاد دارید که من در مورد افغانستان چه گفته بودم؟ من گفته بودم که القاعده در افغانستان نخواهد بود، من گفته بودم که آنان در آن‌جا نخواهند بود. من گفته بودم که طالبان به ما کمک می‌کنند. حالا چه می‌شود؟ چه اتفاقی در حال رخ‌دادن است؟ روزنامه‌ها را بخوانید، حق با من بود».

 

 

متقی: امریکا با امارت اسلامی تعامل مثبت داشته باشد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد