دیدار-خلیلزاد-با-هیأت-مذاکره-کننده-دولت-و-ملا-برادر

نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان با شماری از اعضای هیأت مذاکره کننده دولت و رییس اعضای دفتر سیاسی گروه طالبان در قطر دیدار و گفتگو کرده است.

به گزارش افغان نیوز: وزارت دولت در امور صلح اعلام کرده زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان روز گذشته( پنج‌شنبه، 9 ثور) به گونه جداگانه با اعضای هیأت‌های دولت و گروه طالبان دیدار و در مورد مذاکرات صلح افغانستان بحث کرده است.

در اعلامیه این وزارت آمده است که خلیلزاد در این دیدار در مورد اقدامات امریکا در راستای تسریع روند مذاکرات صلح افغانستان سخن گفته و بر ادامه حمایت‌های واشنگتن از دولت و ملت افغانستان اطمینان داده است.

محمد نعیم، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر نیز در توییتی نگاشته است که ملا عبدالغنی برادر معاون سیاسی این گروه و هیأت همراهش با خلیل‌زاد دیدار نموده‌ که هر دو طرف در مورد اوضاع کنونی کشور، روند صلح و موضوعات مربوط به آن گفتگو کرده‌اند.

بااین حال، قرار بود که نشست استانبول در مورد صلح و جنگ افغانستان  در۲۴ اپریل با اشتراک کشورهای منطقه و سازمان ملل برگزار شود؛ اما این نشست به دلیل عدم اشتراک هیأت سیاسی طالبان به تعویق افتاد.

دیدار خلیلزاد با هیأت مذاکره کننده دولت و ملا برادر

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد