غنی-حاضرم-برای-صلح-قربانی-بدهم

رییس جمهور غنی در پیوند به گردهمایی مردم کوه‌دامن می‌گوید که صلح قربانی می‌خواهد و ما آماده هستیم تا هر چه زودتر انتخابات را تحت نظارت سازمان ملل برگزار کنیم.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور، امروز یک‌شنبه(22، حمل) در یک پیام ویدیویی گفت:«ما ظرفیت داریم برای هر طرحی که از بیرون مطرح می‌شود، طرح جامع‌تر و اصولی‌تر پیشنهاد کنیم.»

رییس جمهور غنی افزود که صلح یک گفتمان بین دولت افغانستان، طالبان و جامعه‌ی بین‌المللی است و با شتاب‌زدگی به دست نمی‌آید.

وی افزود: «صلح نیازمند بحث دوام‌دار و مفید است که باید روی اصول اساسی به نتیجه برسیم. در تمام مراحل برای عبور از جنگ به صلح باید مشروعیت وجود داشته باشد. »

به گفته غنی؛ مبدای مشروعیت، قانون اساسی فعلی است که راه‌های واضحی را برای تعدیل در خود دارد و بدون قانون آن، خطرات افزایش خواهد یافت.

آقای غنی گفت که متعهد است تا اقتدار ملی را بر اساس اراده‌ی مردم، به جانشین انتخابی خود واگذار کند و پس از توافق سیاسی، لویه‌جرگه برگزار شود تا آن توافق را تایید کند.

رییس‌جمهور گفت که نیاز است تا طالبان در لویه‌جرگه‌ی مشورتی اشتراک کرده و خواست‌شان را با مردم افغانستان به اشتراک بگذارند.

اشرف غنی گفت که صلح نیازمند تصامیم سخت و قربانی است و از همین رو، حاضر است تا با نظارت بین‌المللی، انتخابات عادلانه را در کشور برگزار کند.

این در حالی است که به گفته‌ی منابع حکومتی، قرار است در شانزدهم اپریل، شهر استانبول ترکیه میزبان گفت‌وگوهای صلح افغانستان باشد. گفته می‌شود که این نشست، ۱۰روزه بوده و در آن، روی حکومت آینده‌ی افغانستان گفت‌وگو خواهد شد.

غنی: حاضرم برای صلح قربانی بدهم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد