دیدار-رئیس-جمهور-غنی-با-خلیل‌زاد-در-قطر

محمداشرف غنی، رئیس جمهوری کشور در جریان سفرش به دوحه‌ با زلمی خلیل‌زاد، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا برای صلح افغانستان دیدار نمود.

به گزارش افغان نیوز: در این دیدار که شب گذشته (دوشنبه، ۱۴ میزان) انجام شده، نماینده‌ی شورای امنیت ملی امریکا، جنرال اسکات میلر فرمانده عمومی نیروهای حمایت قاطع و نماینده‌ی وزارت دفاع ملی نیز حضور داشته‌اند.

ارگ ریاست‌جمهوری در اعلامیه‌ای گفته است که در این دیدار در مورد صلح افغانستان بحث و گفت‌وگو شده است. به نقل از اعلامیه، دو طرف ضمن تأکید بر آتش‌بس، در مورد کنفرانس جینوا که قرار است در آینده‌ی برگزار شود، نیز بحث و گفت‌وگو کرده‌اند.

طبق اعلامیه، زلمی خلیل‌زاد به رییس‌جمهور غنی به‌خاطر آغاز مرحله‌ی دوم مذاکرات صلح به رهبری و مالکیت افغان‌ها میان دولت جمهوری اسلامی افغانستان و گروه طالبان، تبریک گفته است.

خلیل‌زاد همچنان از افزایش خشونت‌ها در کشور نگرانی کرده و یک‌بار دیگر بر موقف امریکا در خصوص حمایت از افغانستان تأکید کرده است.

رییس‌جمهور غنی روز گذشته در رأس یک هیأت بلندرتبه‌ی دولتی به کویت و پس از آن به قطر رفت. ارگ ریاست‌جمهوری هدف سفر آقای غنی را گفت‌وگو با مقام‌های قطری در مورد گسترش مناسبات و همکاری‌ها میان دو کشور در عرصه‌های مختلف عنوان کرده بود.

این درحالی است که حدود سه هفته از آغاز رسمی مذاکرات مستقیم جمهوری اسلامی افغانستان با گروه طالبان می‌گذرد، اما تا کنون هیأت‌های مذاکره‌کننده‌ی دو طرف تا کنون روی اصول مذاکرات به توافق نرسیده‌اند.

دیدار رئیس جمهور غنی با خلیل‌زاد در قطر

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد