دیدار-رییس-جمهور-غنی-با-نمایندگان-اتاق-تجارت-زنان

محمد اشرف غنی، رییس جمهوری اسلامی افغانستان، روز گذشته با نمایندگان اتاق تجارت زنان از طریق ویدیو کنفرانس صحبت کرد.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه ارگ آمده است که در این ویدیو کنفرانس، نمایندگان اتاق تجارت زنان با توجه به نگرانی‌های ناشی از ویروس کرونا، از آمادگی شان در راستای تهیه و تولید مواد شویندگی و کالاهای محافظتی به شمول ماسک، با رعایت میکانیزم کار مطابق با شرایط کرونا، اطمینان دادند.

سپس، اجمل احمدی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت گفت که باوجود مشکلات ناشی از کرونا در کشور، فرصت‌هایی نیز در زمینه‌ی تهیه و تولید مواد طبی، وکالاهای محافظتی بوجودآمده است.

احمدی بیان داشت که ۱۱۸ شرکت در بخش تولید ماسک و لباس محافظتی،۳۱ شرکت در بخش تولید وسایل طبی،۴۶ شرکت در تهیه و تولید آمادگی‌های خویش را نشان داده اند.

رئیس جمهور غنی با قدردانی از آمادگی‌های زنان متشبث، بیان داشت که حمایت و پشتیبانی از تولیدات و محصولات داخلی، از اولویت‌های دولت می باشد.

وی افزود کار ساخت سرد خانه ها در ده ولایت کشور به هدف نگهداری و حمایت از محصولات زراعتی آغاز شده و حکومت تلاش می‌کند تا فعالیت‌های بنیادین و دوامدار را به زنان متشبث انجام دهد.

غنی هم‌چنین به وزارت زراعت، آبیاری ومالداری دستور داد، تا از محصولات انگورکشور در تولید کشمش و جوس استفاده نمایند. همچنان تاکید کرد که با تشکیل اتحادیه‌ها در مطابقت با نورم و استندرد جهانی ، باید به تولیدات زنان توجه صورت گیرد و زنان متشبث پیشنهادهای شان را در این خصوص با حکومت شریک سازند.

آقای غنی تصریح کرد که حکومت در زمینه‌ی تهیه و تنظیم یک‌صدهزار بستر برای بیماران احتمالی کرونا، تدابیری لازم را اتخاذ کرده است.

این درحالی است که وزارت صحت عامه کشور از انتشار گسترده ویروس کرونا در دو روز گذشته نسبت به هفته‌های پیش خبر داده و گفته است که در 24 ساعت گذشته 68 رویداد مثبت کرونا به ثبت رسیده که با این رقم شمار مبتلایان ویروس کرونا در 18 ولایت کشور به 349 نفر رسیده که تنها در دو روز گذشته 239 تن به این ویروس مبتلا شده‌اند.

دیدار رییس جمهور غنی با نمایندگان اتاق تجارت زنان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد