دیدار-سفیر-افغانستان-با-پدر-معنوی-طالبان-در-پاکستان

شکرالله عاطف مشعل، سفیر افغانستان در اسلام آباد امروز سه شنبه( ۱۳ حمل) با مولانا فضل الرحمن، رهبر جمعیت علمای اسلام پاکستان ملاقات کرد.

به گزارش افغان نیوز: سفارت افغانستان در اسلام آباد با نشر اعلامیهٔ گفته است که در این ملاقات روی اوضاع جاری در منطقه، روند صلح افغانستان و گسترش روابط میان دو کشور بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

اعلامیه می افزاید، طرفین تاکید کردند که روند گفتگوهای صلح باید به رهبری و مالکیت افغان ها صورت بگیرد.

آنان همچنان خاطر نشان ساختند که کشورهای همسایه و دیگر ممالک به حاکمیت افغانستان احترام بگذارند و از دخالت در امور داخلی همدیگر خودداری کنند.

از مولانا فضل‌الرحمن در سال های گذشته به عنوان ”پدر معنوی طالبان“ نام برده شده است اما اخیراً موقف وی در برابر معضله افغانستان تغییر کرده است.

مولانا فضل الرحمن در ماه جدی سال گذشته در دیدارش با محمد عمر داوودزی رئیس دارالانشای شورای عالی صلح و نماینده خاص رئیس جمهور در امور منطقه یی برای اجماع صلح، وعده سپرده که جمعیت علمای اسلام پاکستان در راستای آوردن صلح به افغانستان اقدام خواهد کرد.

این درحالی است که زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان در دیدار با عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی گفته است که با طالبان درباره قطع رابطه با تروریست‌ها و جدول زمانی خروج نیروها گفت‌وگو صورت گرفته، اما تاهنوز به توافق نهایی دست نیافته اند.

دیدار سفیر افغانستان با پدر معنوی طالبان در پاکستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد