دیدار-عبدالله-با-نماینده-خاص-سرمنشى-سازمان-ملل

عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی و ژان آرنو، نماینده خاص سرمنشى سازمان ملل متحد برای افغانستان و منطقه در مورد آخرین تحولات سیاسی بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش افغان نیوز؛ آقای عبدالله در صفحه فسبوک‌اش نوشته است که در این دیدار، تصویر روشنی از تلاش‌های صلح، افزایش خشونت‌ها، مذاکرات دوحه و آخرین تحولات سیاسی ارایه کردیم.

نماینده خاص سرمنشى سازمان ملل متحد ابراز امیدواری كرده که بتواند در همآهنگی با شورای عالی مصالحه‌ی ملی و دیگر نهادهای ذیربط در ایجاد اجماع منطقه‌ای و پیام روشن منطقه در حمایت از صلح و چگونگی ایجاد ثبات و امنیت در افغانستان در این مرحله گام‌های موثری بردارد.

آقای آرنو همچنان تأکید کرد که حل بحران افغانستان از راه‌های مسالمت‌آمیز یگانه راه مطلوب و مورد حمایت سازمان ملل و جامعه‌ی جهانی می‌باشد و باید تمام‌ جریان‌ها از قطع جنگ و دست‌یافتن به صلح حمایت کنند.

رییس شورای عالی مصالحه ملی با استقبال از تلاش‌های آقای آرنو در ایجاد حمایت منطقه‌ای در حمایت از تلاش‌های صلح از همکاری در اين راستا اطمینان داده است.

این درحالی است که اخیرا، گروه طالبنا بارها ادعا کرده که کنترل برخی از ولسوالی‌ها را در دست گرفته است؛ ادعایی که وزارت دفاع، بارها آن را رد کرده و گفته که نیروهای دفاعی و امنیتی، برای جلوگیری از تلفات غیرنظامیان، عقب‌نشینی تکتیکی کرده اند.

دیدار عبدالله با نماینده خاص سرمنشى سازمان ملل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد