رهبران-طالبان-نباید-پروسه-صلح-را-سبوتاژ-کنند

روند بسیج ملی افغانستان و جمعی از نهاد‌های همکار از گروه طالبان می‌خواهند که دیگر پروسه صلح را سبوتاژ نکنند.

به گزارش افغان نیوز؛ احمد بلال رحیم‌یار، رئیس روند بسیج ملی افغانستان، امروز یکشنبه( 16، جوزا ) در یک نشست خبری گفت، رهبران گروه طالبان به دنبال امتیاز گیری اند و دیگر نباید پروسه صلح را از این بیشتر سبوتاژ نمایند.

آقای رحیم‌‌یار، افزود؛ تا زمانیکه مردم افغانستان همدلی را نپذیرند هیچ گاه به صلح دایمی و باعزت دست نخواهند یافت. به گفته او، کشور های همسایه به دنبال منافع شان هستند و نمی خواهند که صلح در افغانستان برقرار شود.

او گفت، جنگ طالبان هیچ گونه مشروعیت دینی و شرعی نداشته و جنگجویان این گروه باید از خون‌ریزی دست بردارند، زیرا قربانی اصلی این جنگ افراد بی‌گناه هستند.

وی افزود: حملات طالبان در ولایت‌ها و ولسوالی‌های کشور در این اواخر تشدید یافته و تلفات سنگین را بالای نیروهای امنیتی و افراد ملکی وارد نموده اند.  

در همین حال، زلمی افغان‌یار پوپل، معاون شورای جوانان هرات گفت: گروه طالبان عامل اصلی جنگ بوده و همیشه صدای ملت را نادیده گرفته است. جنگجویان این گروه با طرح ترور های هدفمندانه به شیوه های جدید به خشونت‌های شان ادامه داده اند.

 به گفته وی، با وجود اینکه پروسه صلح در افغانستان در اولویت کاری قرار داشته و کشور های منطقه و جهان نیز برای مذاکرات صلح هر ازگاهی اعلام همکاری می‌کنند، اما متاسفانه این گروه با بهانه‌های مختلف خواهان به تعویق انداختن آن است.

این درحالی است که محمد اشرف غنی، رییس‌جمهور کشور با زلمی خلیل‌زاد، نمایندۀ ویژۀ امریکا در امور صلح افغانستان، امروز در ارگ دیدار کرده است.

رهبران طالبان نباید پروسه صلح را سبوتاژ کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد