دیدار-فرمانده-عمومی-ناتو-با-هیئت-طالبان-در-قطر

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر اعلام نموده که جنرال اسکات میلر، فرمانده عمومی نیروهای حمایت قاطع ناتو با هیئت طالبان در قطر دیدار کرده است.

به گزارش افغان نیوز: سهیل شاهین، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر امروز شنبه(23، حمل) در توییتی گفته است که این دیدار شام روز گذشته صورت گرفته و دو طرف در مورد تطبیق توافقنامه و سرپیچی ها از آن گفتگو کرده اند.

شاهین افزوده که در این نشست در مورد حملات و "چاپه ها" در ساحات غیرجنگی گفتگو شده و طالبان خواهان توقف آن شده است.

این دیدار پس از آن انجام شده که دفتر شورای امنیت ملی اعلام نمود که ۲۰۰ زندانی طالب را براساس توافقنامه امضا شده میان امریکا و طالبان آزاد کرده، اما گروه طالبان گفته است افراد آزاد شده نامعلوم اند.

رهایی زندانیان طالب پس از آن صورت گرفت که این گروه با انتقاد از حکومت افغانستان و امریکا اعلام کرد که تیم فنی خود را که برای رهایی زندانیان به کابل آمده بود، فرامی‌خواند.

این درحالی است که سید اکبر آغا، عضو پیشین گروه طالبان روز( پنج‌شنبه، 21 حمل) در گفتگو با خبرنگار آژانس افغان نیوز گفت که رهایی ۱۰۰ طالب از زندان بگرام بر بنیاد توافق‌نامه صلح و گفتگوهای هیأت سه‌نفری طالبان با حکومت افغانستان صورت نگرفته است؛ پس دفتر سیاسی طالبان برگشت دوباره‌ای آنان را به میدان جنگ تضمین نمی‌کند.

دیدار فرمانده عمومی ناتو با هیئت طالبان در قطر

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد