دیدار-متقی-با-معاون-وزیر-خارجه-قطر

وزارت امور خارجه قطر می‌گوید که معاون این وزارت در دیدار با سرپرست وزارت خارجه ا.ا در مورد همکاری در زمینه توسعه، به‌ویژه در حوزه صحت و آموزش گفتگو کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت خارجه قطر روز گذشته (چهارشنبه، ۱۱ اسد) با نشر خبرنامه‌ای از دیدار لولوه بنت راشد الخاطر، معاون این وزارت با امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه ا.اخبر داده است.
در خبرنامه آمده است که دو طرف در خصوص همکاری در زمینه توسعه، به‌ویژه در حوزه صحت، آموزش و توانمندسازی اقتصادی افراد گفتگو کرده‌اند.
این وزارت افزوده است که در این دیدار درباره آخرین تحولات افغانستان نیز بحث شده است.
وزارت خارجه ا.ا نیز از دیدار متقی با خانم  لولوه الخاطر، وزیر دولت قطر برای همکاری‌های بین‌المللی خبر داده است.  
در توییت حافظ ضیا احمد، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمده است: آقای متقی در این دیدار گفته که قطر همواره به توسعه‌ای روابط دوستانه با افغانستان اولویت داده است.
آقای متقی در از قطر خواسته تا در زمینه درمان کودکان مبتلا به سوراخ قلب، تخم‌های اصلاح‌شده در بخش زراعت، آموزش دیپلومات‌ها و ورزشکاران و اعمار میدان‌های بازی در افغانستان کمک کنند.
طبق توییت حافظ ضیا احمد، خانم لولوه الخاطر گفته که به روابط با افغانستان به دیده قدر می‌نگریم و اخیراً سفر نخست‌وزیر قطر به افغانستان، توسعه‌ای این روابط را به خوبی به اثبات می‌رساند.
خانم لولو الخاطر گفته است: خوش‌بختانه موسسه قطر الخیريه در بخش‌های مختلف برای کمک به افغان‌ها آغاز به فعالیت نموده است و متعهدبه کمک در سکتورهای صحت،آموزش، زراعت، تربیت بدنی و سایر بخش‌ها است.
او گفته است: تلاش می‌کنیم که میکانیزم این کمک‌ها در هماهنگی با حکومت افغانستان به‌زودترین فرصت ایجاد‌ و پروژه‌های یادشده آغاز شود.
معاون سخنگوی وزارت خارجه نگاشته که محمد نعیم وردگ، سفیر افغانستان در قطر شماری از موضوعات مربوط به سفارت را مطرح نمود که در رابطه به آن از سوی خانم لولوه الخاطر وعده همکاری کامل سپرده شد.
این در حالی است که امیر خان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه روز شنبه، هفتم اسد در راس یک هیات وارد دوخه، پایتخت قطر شد.

دیدار متقی با معاون وزیر خارجه قطر

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد