دیدار-و-گفتگوی-هیات-پاکستانی-با-امیرخان-متقی

وزارت امور خارجه ا.ا از دیدار و گفتگوی امیر خان متقی با هیات پاکستانی به سر کردگی سهیل محمود و کاردار سفارت پاکستان در کابل، خبر داده است.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت امور خارجه ا.ا امروز (چهارشنبه، ۱ سنبله) با نشر خبرنامه‌ای گفته است امیرخان متقی، سرپرست این وزارت با سهیل محمود، رییس انستیتوت مطالعات استراتژیک وزارت خارجه پاکستان و عبدالرحمان نظامانی، کاردار سفارت این کشور در کابل، دیدار و گفتگو کرده است. 

امیر خان متقی در این دیدار گفته است: افغانستان و پاکستان دو کشور برادر و همسایه هستند و اشتراکات فراوانی دارند، بنابراین روابط دو کشور بر اساس حسن همجواری و تفاهم است.  

به گفته متقی، برخی مشکلات به روابط دو کشور آسیب می‌رساند که باید به‌جای درگیری‌های لفظی و اظهار نظرهای رسانه‌ای، علت این مشکلات جستجو شود.

آقای متقی افزوده که صلح و ثبات در افغانستان و منطقه بزرگترین آرزوی امارت اسلامی است که اکنون صلح در افغانستان برقرار شده است.  

به‌گفته او، روابط تجاری میان افغانستان و پاکستان پیشرفت‌های زیادی در دو سال گذشته داشته است و موقعیت جغرافیایی افغانستان فرصت‌های زیادی را برای هر دو کشور ایجاد کرده که باید از آن استفاده شود.

طبق خبرنامه، متقی بار دیگر به هیات پاکستانی اطمینان داده که هیچ تهدیدی از خاک افغانستان عیله دیگر کشورها وجود ندارد.

سرپرست وزارت خارجه در این دیدار گفته است: نباید در حسن نیت یکدیگر شک کنیم و از هر گونه چالشی پرهیز نمایم.

بر اساس خبرنامه، سهیل محمود، رییس هیات پاکستانی در این دیدار گفته است: جلوگیری از خونریزی، ممنوعیت و کاهش کشت مواد مخدر، رفع فساد، توجه به امور اقتصادی و سایر موارد مثبت، با تسلط امارت اسلامی در افغانستان، قابل استقبال است.

محمود با اشاره به حوادث امنیتی پاکستان و نگرانی های مربوط به وضعیت امنیتی آن کشور، گفته است: امیدواریم با تفاهم مشکلات موجود برطرف شود.

این در حالی است که مقام‌های ارتش و وزارت خارجه پاکستان اخیرا گفته‌اند که شهروندان افغانستان در حملات هراس‌افنگی در این کشور دست دارند.

 

 

دیدار و گفتگوی هیات پاکستانی با امیرخان متقی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد