دیدار-متقی-با-نمایندگان-ویژه-چین-و-پاکستان

وزارت خارجه ا.ا گفته است که امیرخان متقی، سرپرست این وزارت با نمایندگان ویژه چین و پاکستان برای افغانستان، به گونه مشترک دیدار و گفتگو کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت خارجه ا.ا امروز (شنبه، 8 میزان) با نشر خبرنامه‌ای این دیدار مشتر میان آقای متقی و یو شیائونگ، نماینده ویژه چین همچنان آصف درانی، نماینده ویژه پاکستان در حاشیه نشست فرمت مسکو صورت گرفته است.

در خبرنامه وزارت خارجه ا.ا آمده است که در این نشست روی روابط سه کشور، منافع و تهدیدات مشترک، مفصل گفتگو شده است.

طبق خبرنامه‌، آقای متقی روابط افغانستان با پاکستان را دوستانه توصیف کرد و تاکید کرده که در صورت بروز مشکلات میان دو کشور باید به جای بیانیههای رسانهای، از راههای دیپلماتیک برای حل آن تلاش شود.

آصف درانی، نماینده پاکستان نیز در این دیدار گفته که مشکلات باید از طریق مجراهای دیپلماتیک دوجانبه حل و فصل شود.

بر اساس خبرنامه، یو شیائونگ، نماینده ویژه چین از دیپلماسی دوجانبه افغانستان و پاکستان که منتج به راه حل مشکلات میان دو طرف شده است، قدردانی کرده است.

 یو شیائونگ اطمینان داده که چین به عنوان کشوری که از امنیت، ثبات و توسعه در منطقه حمایت می کند، آماده افزایش همکاری‌ها با افغانستان در زمینه‌های مختلف است.

امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه ا.ا پیش از این با هیات عربستان و قرقیزستان نیز در حاشیه نشست فرمت مسکو دیدار و گفتگو کرده است.

با این حال، پنجمین نشست فرمت مسکو روز گذشته در شهر کازان جمهوری تاتارستان فدراتیف روسیه به محوریت افغانستان برگزار شده و در آن نمایندگان ۱۰ کشور اشتراک کرده‌اند.

نماینده کشورهای ترکیه و عربستان سعودی نیز به عنوان ناظر در این نشست دعوت شده‌اند.

دیدار متقی با نمایندگان ویژه چین و پاکستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد