نسخه‌های-خارجی،-ریشه-اصلی-بحران-افغانستان-است

سرپرست وزارت خارجه‌ ا.ا در نشست «فرمت مسکو» گفته است که ریشه‌‌های اصلی بحران افغانستان تطبیق نسخه‌های خارجی در مورد مشکلات داخلی این کشور است.

به گزارش افغان نیوز؛ امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه این مطلب را روز گذشته (جمعه، ۷ میزان) در پنجمین نشست فرمت مسکو اظهار کرده است.

آقای متقی افزوده است: «تجربه‌ علمی و عملی نشان داده است که ریشه‌ اصلی بحران، تطبیق نسخه‌ها، مدل‌ها و فرمایشات خارجی در مورد مسائل داخلی بوده است که در آن جغرافیا، تاریخ، فرهنگ و ارزش‌های دینی و فرهنگی ما نادیده گرفته شده است».

او در این نشست بیان کرده است: همان‌گونه که ا.ا در مورد حکومت‌ داری برای کشورهای همسایه و منطقه نسخه ارائه نمی‌کند، انتظار دارند که آنان نیز در مورد حکومت‌ داری در افغانستان برای این ا.ا نسخه ارائه نکنند.

آقای متقی گفته که ا.ا دو سال پیش در نشست فرمت مسکو وعده سپرد که اجازه نخواهد داد از خاک افغانستان تهدیدی علیه کشورهای جهان، منطقه و به ‌ویژه همسایه صورت گیرد و این تعهد به خوبی عملی شده است.

سرپرست وزارت خارجه تصریح کرده که ا.ا در دو سال گذشته با گروه داعش مبارزه کرده‌ و مخفی‌گاه‌های این گروه را از بین برده‌ است.

پنجمین نشست فرمت مسکو روز گذشته در شهر کازان جمهوری تاتارستان فدراتیف روسیه به محوریت افغانستان برگزار شده و در آن نمایندگان ۱۰ کشور اشتراک کرده‌اند.

نماینده کشورهای ترکیه و عربستان سعودی نیز به عنوان ناظر در این نشست دعوت شده‌اند.

نسخه‌های خارجی، ریشه اصلی بحران افغانستان است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد