دیدار-نخست-وزیر-استرالیا-با-رئیس-جمهور-غنی-در-کابل

نخست وزیر استرالیا در راس یک هیئت عالی رتبه وارد کابل گردیده با رئیس جمهورغنی در مورد وضعیت سیاسی و امنیتی افغانستان گفتگو کرد.

به گزارش افغان نیوز: محمداشرف غنی رئیس‌جمهور کشور، روز گذشته با ملکم ترنبل صدراعظم استرالیا که در رأس یک هیات عالی‌رتبۀ آن کشور به کابل آمده بود، دیدار کرد.

در این دیدار که در ارگ انجام شد، هر دوجانب در مورد کمک‌های استرالیا با افغانستان و گسترش و تحکیم مناسبات میان دو کشور، بحث و تبادل نظر نمودند.

صدراعظم استرالیا، مراتب تسلیت و همدردی خویش را به رئیس‌جمهور و مردم افغانستان به‌خاطر حادثه تروریستی در قول‌اردوی ۲۰۹ شاهین، ابراز کرد.

ملکم ترنبل گفت که کشورش علاقمند است که میان پوهنتون‌های استرالیا و افغانستان، رابطه ایجاد گردد تا در بخش‌های معادن، مدیریت آب، مدیریت برنامه‌ها و پروژه‌ها و همچنان در بخش صحت با افغانستان همکاری صورت گیرد. وی وعده سپرد که در برگشت به استرالیا، این موضوع را تعقیب خواهد نمود.

در مقابل رئیس‌جمهورغنی،استرالیا را دوست دیرینۀ افغانستان خواند و از کمک و همکاری‌های آن کشور در عرصه‌های مختلف تشکری کرد.

گفتنی‌است که افغانستان واسترالیا روابط خوب و دوستانه دارند و در سفر رسمی رئیس‌جمهورغنی که اخیراً به آن کشور صورت گرفت، موافقت‌نامه‌های همکاری میان دوکشور در عرصه‌های تخنیکی و ساینسی و همچنان تفاهم‌نامه کمک ۳۲۰ میلیون دالری استرالیا به افغانستان به اساس تعهدات کنفرانس بروکسل، از سوی مقامات مربوطه دو کشور به امضا رسید.

دیدار نخست وزیر استرالیا با رئیس جمهور غنی در کابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد