دیدار-نخست‌وزیر-قطر-با-رییس‌الوزرای-ا-ا-در-قندهار

شیخ محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، نخست‌‌وزیر و وزیر امور خارجه‌ قطر در راس هیاتی به قندهار آمده و با محمد حسن آخوند، رییس‌الوزرای ا.ا و برخی مقام‌های حکومت سرپرست دیدار کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی ا.ا در توییتی نوشته است که این سفر روز جمعه (۲۲ ثور) انجام شده و در ترکیب هیات قطری عبدالله الخیلفی، رییس استخبارات آن کشور نیز شامل است.

مجاهد نوشته است که در دیدار هیات قطری با ملا محمد حسن آخوند و هیات همراهش روی تقویت روابط دوجانبه، بلندبردن سطح اعتماد میان افغانستان و قطر، همکاری‌های عملی در راستای آموزش، صحت و اقتصاد بخث شده است.

منابع در ولایت قندهار می‌گویند که آموزش دختران، کار زنان، کمک‌های صحی و تحکیم روابط دوجانبه از محورهای مهم بحث دو طرف بوده‌اند.

مسوولان محلی قندهار نیز به رسانه‌ها گفته که ملا محمد حسن آخوند از هیات قطری به‌خاطر کمک‌ها و همکاری این قدردانی کرده و بر ادامه‌ همکاری‌های دوجانبه تاکید کرده است.

به‌گفته‌ آنان؛ نخست‌وزیر قطر بر ادامه‌ کمک‌های بهداشتی، اقتصادی، آموزشی و سایر کمک‌های کشورش به افغانستان تاکید کرده است.

با این حال، نخست‌‌وزیر قطر با امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه و برخی دیگر از مقام‌های ارشد حکومت سرپرست دیدار کرده است.

 

 

دیدار نخست‌وزیر قطر با رییس‌الوزرای ا.ا در قندهار

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد