متقی-ا-ا-آماده-تعامل-سیاسی-و-تجاری-با-جهان-است

مسوولان امارت اسلامی از ۳۴مین سالروز خروج نیروهای شوروی سابق از افغانستان تجلیل نموده و از کشورهای جهان خواستار روابط نیک با امارت اسلامی شده‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ مقام‌های ارشد امارت اسلامی روز چهارشنبه (۲۶ دلو) در ۳۴مین سالروز خروج نیروهای شوروی سابق از افغانستان گفته اند که اگر حکومت‌ها روابط نیک و مشخص با حکومت سرپرست افغانستان داشته باشد، امارت اسلامی با در نظرداشت منافع دینی و ملی آماده تعامل مثبت با جهان می‌باشد. 

امیر خان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه در این برنامه گفته که امارت اسلامی خواهان روابط نیک و روشن با جامعه جهانی می‌باشد. 

متقی تاکید کرد که اگر جامعه جهانی با امارت اسلامی روابط نیک و روشن داشته باشد آنها با جامعه جهانی آماده تعامل مثبت در قسمت سیاسی و تجاری هستند. 

ملا یعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع در این برنامه گفت که در حال حاضر وظیفه امارت اسلامی حفظ نظام و ثبات کشور می‌باشد. 

مجاهد افزود که امارت اسلامی با مردم رویه نیک داشته باشد و به مشکلات‌شان رسیدگی نمایند. 

محمد اکبری، عضو شورای علمای شیعه افغانستان گفت که امارت اسلامی باید در راستای یک پارچه‌گی نظام و ملت تلاش نماید. 

اکبری افزود که افعانستان از مدت‌های دور نتوانسته است که اخوت اسلامی و حدت ملی را تجربه نماید و امارت اسلامی باید در این راستا تلاش جدی نماید. 

سید فرهاد اکبری، کارشناس مسایل سیاسی در این زمینه می‌گویند که افغانستان مرکز توجه قدرت بزرگ بوده که همواره به کانون آشوب و تنش تبدیل شده است. 

عبدالحمید محمودی، کارشناس مسایل سیاسی و استاد دانشگاه می‌گوید که تنها راه حل سیاسی و اجتماعی افغانستان احترام به همه مردم افغانستان و مشارکت سیاسی آنان در حکومت می‌باشد.

این در حالی است که از ۲۶ دلو ۱۳۵۸ تا کنون، این روز در افغانستان به عنوان روز شکست و خروج قشون سرخ شوروی تجلیل می‌شود. 

 

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

 

 

متقی: ا.ا آماده تعامل سیاسی و تجاری با جهان است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد