دیدار-نمایندگان-طالبان-با-فرستاده-ویژه-ولادیمیر-پوتین

در دیدار نمایندگان طالبان با فرستاده ویژه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه؛ آخرین تحولات مربوط به فرایند صلح در افغانستان مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

به گزارش افغان نیوز: بر اساس گزارش هایی که برخی رسانه ها آن را منتشر کرده اند شماری از اعضای دفتر طالبان در قطر به تازگی در مسکو با مقامات روسیه دیدار و گفتگو کرده اند.

خبرگزاری تاس با استناد به سخنان سهیل شاهین، سخن‌گوی طالبان در دوحه از ملاقات میان نمایندگان این گروه با ضمیر کابلوف، فرستاده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان خبر داده اند.

به موجب این گزارش، در دیدار نمایندگان طالبان با فرستاده ویژه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه آخرین تحولات مربوط به فرایند صلح در افغانستان مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

خبر انجام این ملاقات رسمی در حالی منتشر می شود که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز یکشنبه هشتم سپتامبر با صدور فرمانی حکم به توقف گفتگوهای صلح نمایندگان کشورش با طالبان داد.

گفتگوهای نمایندگان آمریکا با طالبان که قرار بود در نهایت به صورت محرمانه به دیدار دونالد ترامپ با رهبران بلند پایه طالبان منجر شود با تصمیم رئیس جمهوری آمریکا لغو شد.

آقای ترامپ با انتشار توییت هایی اعلام کرده بود که این ملاقات قرار بود در کمپ دیوید برگزار شود اما با برعهده گرفتن مسئولیت حمله ای در کابل از سوی طالبان که به کشته شدن یک سرباز آمریکایی منجر شد این ملاقات و در کل گفتگوهای صلح با طالبان از دستور کار خارج شده است.

سهیل شاهین، سخنگوی طالبان در دوحه قطر نیز در تازه ترین واکنش به توقف مذاکرات صلح گفته است که متوقف شدن این روند برای طالبان غیر قابل پیش بینی و غیرمنتظره بوده است.

دیدار نمایندگان طالبان با فرستاده ویژه ولادیمیر پوتین

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد